Day 100 - 106 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 100 - 106 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 100 - 106

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

01 December 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vandaag is het alweer mijn 100ste dag buiten huis, aan de andere kant van de wereld. Wat gaat de tijd toch wel snel zeg, nog ongeveer 60 dagen en dan is het alweer over.
The countdown is already started, het is alweer eind november en de zomer is ook zowat begonnen. Elke dag minimaal zo'n 23 graden en flink wat zon.
Vandaag liep de temperatuur zelfs op tot 30 (!) graden. Dit is toch ongelofelijk als het eind november is. Toch zat ik op deze dag gewoon op stage te werken,
maarja dat is altijd beter met een mooi zonnig uitzicht in plaats van regen en wolken. Ook is deze dag het begin van week 14 op stage.
Deze dag begon ik goed geconcentreerd te werken, wat uiteindelijk ook wel wat beloonde. Weer wat nieuwe componenten goed werkend gekregen.
Persoonlijk was ik hier ook wel blij mee, eindelijk weer wat progress. De tijd begint namelijk redelijk te dringen en ik zal nog even aan de bak moeten.
Dus prima tevreden na deze dag, helemaal toen ik hoorde dat er 's avonds nog een braai was bij ons thuis. Eenmaal thuis van stage meteen boodschappen gedaan (eten voor de braai)
en lekker gaan eten. Prima begin van de week zo.

Dinsdagochtend het besef pas krijgen wat je nou precies gemaakt hebt en het dan pas helemaal snappen, dat was nu bij mij het geval. Maar ik ben er nu in ieder geval hoe het nu wel werkt.
Nu hetgene wat af is van het lijstje afstrepen en door naar de volgende was mijn gedachte, maar internet was zooo sloom dat ik niet eens een klein dingetje kan opzoeken.
Nou dan kom ik niet ver op deze dag. En ja hoor dit was dus zowat de hele dag het geval, dus dan maar gewoon improviseren en kijken wat ik ervan kan maken.
Toch is het wel frustrerend als internet zovaak down is, echt geen leuke gedachte. Zeker als je volle bak aan het werk wil maar er dan gewoon totaal niks uit kan halen omdat alles om je heen tegen zit.
Nee aan het internet hier raak ik ook na 3 maanden nog niet aan gewend. Het blijft gewoon heel erg irritant / frustrerend als het internet het gewoon niet doet.
Gelukkig ben ik wel gaan uitzoeken over hoe en wat voor de volgende keer, ik heb in ieder geval niet stil gezeten. Ja letterlijk wel maar figuurlijk niet.
's Avonds was het weer tijd voor heerlijke pannenkoeken en een avondje voetbal (Champions league).

Woensdag een hele moeizame en heftige dag gehad. Het liep niet zoals het normaal hoort te lopen en de frustratie deed mij vandaag echt de das om.
Toch waarschijnlijk ook nog wennen aan het verloop hier op de werkvloer, gaat soms niet allemaal van lije dakje, maarja dat verwacht ik ook niet.
Ook dit is niet wat ik er van verwacht had, maar het is dan zo. Gewoon never give up en gewoon doorgaan zoals het is. Gelukkig beoordeling gedaan (die wel positief was)
en die opgestuurd naar school. Dit heb ik in drie maanden nog niet veel meegemaakt, dus hier gewoon weer snel uitkomen en doorgaan.
Vandaag was dus best een heftig dagje stage al zeg ik het zelf. 's Avonds maar even lekker een filmpje gekeken en even afleiding gezocht.
Helaas deze nacht ook niet zo best geslapen maar viel te verwachten.

Donderdag een nieuwe kans, meeting over mijn programma. Nu kwam er eindelijk een beetje antwoord op mijn vragen die ik al weken heb.
Dat is enigszins wel goed maar goed had eigenlijk veel en veel eerder gemoeten met wat betere communicatie, maar achja. Het is niet anders.
Gewoon doorgaan op deze dag en even flink gaan bikkelen, alleen dan kan het helemaal goed komen. Dus dat was mijn plan voor vandaag, een werkplanning opstellen en aan de gang.
Dit heeft toch nog redelijk goed uitpakt, door de planning heb ik weer wat om over na te denken en veel te doen om mooie dingen te implementeren.
Donderdagochtend mijn pakketje opgehaald, want mijn lieve gezinnetje had een pakketje opgestuurd naar afrika. Dus die had ik van te voren even opgehaald.
Na stage even opgengemaakt, zit mijn nieuwe overlevingspakket erin! Echt super lief van ze, ben er helemaal blij mee en dit maakt mijn dag echt wel goed!

Er was deze avond geen beerpong, tot mijn grote verdriet dit dus niet vandaag. Gelukkig zijn we wel met een paar huisgenoten even het huis geweest, lekker een drankje gedaan bij de plaatselijke bar.
Cocktails, cocktails en nog eens cocktails. Het voelde alsof ik al weekend, maar dat had ik natuurlijk niet want het pas donderdag, ook al had ik al een vrijdag gevoel.
Dus lekker drankjes gedaan op donderdagavond was ook alles behalve een probleem. Gezellig gekletst en voor de andere hopelijk een goed begin van het weekend.

Vrijdag gewoon nog een dagje proberen te overleven op het werk, dit is toch nog aardig gelukt. Lekker geprogrammeerd, gekletst met huisgenootjes die langskwamen en een goed gesprek gehad.
Dit betekende dus wel wat goeds voor volgende week. Ook weer een eigen planning opgesteld voor de volgende week van wat ik allemaal ga doen en af wil hebben, ik heb mijzelf wel aan het werk gezet helaas.
Zonder uitdaging is er natuurlijk ook niks aan he :)
Rond een uurtje of 3 was het voor mij weekend, yess hier was ik wel weer echt blij mee! Lekker naar huis en gaan genieten bij het zwembad. Heerlijk nog even gezwommen.
Het was een graadje of 23 denk ik en het waren was goed warm. Nee ik ben de mensen uit Nederland echt niet jaloers aan het maken hoor, ik zou niet durven! ;)
's Avonds nog uitgegeten bij de griek wat eigenlijk helemaal geen griek was. Hij had zijn tent verkocht aan iemand anders.
Toen we daar gingen eten kwamen wij erachter dat ze gaan alcohol en geen dessert hadden. Dit viel mij toch wel een beetje tegen.
Verder lekker Mousaka (grieks gerecht) gegeten, dit was wel heel erg goed! Oftewel dus een dikke prima voor het begin van het weekend.
Zaterdag staat er weer een huisfeest op de planning waarvoor al een groot aantal mensen zijn uitgenodigd dus ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Eindelijk weer een dag om een beetje uit te slapen en te luieren. Zaterdag ochtend regende het super hard en was het wel redelijk warm. Dus was het tijd om toch maar een keer in drie maanden de shopping centres op te zoeken.
Eenmaal daar aangekomen denk ik heel black PE gezien ofso, je kon op de koppen lopen echt niet meer normaal. Daar nog wel even lekker een cappucino met een goed broodje.
Gelukkig is dat allemaal hier redelijk goedkoop anders was ik al wel arm geweest van al die restaurantjes haha. Toch ook maar geen kleren gekocht hier, ik vond die drukte toch niet zo leuk.
De reden van de drukte was omdat het payday was hier. Iedereen heeft betaald gekregen en gaan kerstcadeaus shoppen. Klinkt wel logisch allemaal, behalve als je het niet weet dat het daadwerkelijk zo is.
Verder toch wel gezellig gehad daar!

's Avonds was het dan zover, de tweede afscheidsparty hier op marshall. Niet zo leuk dat mensen al snel weg gaan, maar dan komt er natuurlijk wel weer een feestje.
Always in for a party! Het was heel erg gezellig, drankjes doen, muziek erbij en beerpongen :) Jaja dat zeker niet te vergeten, ik zal moeten blijven oefenen
wil ik in januari 2014 gewoon de finale gaan halen. Heel erg gezellig totdat de politie ons feestje weer kwam verstoren. Toen zijn we maar de club hier dichtbij en zijn we daar door gaan feesten.
Ook was ik al een maandje of 1.5 niet meer in de clubs geweest hier was het wel leuk om daar weer even langs te zijn geweest. Helaas zat er rond een uurtje of 3 's nachts de prima zaterdag erop.
Nu maar hopende op geen kater de volgende morgen. Yeah dit was inderdaad niet zo, ik was wel heel erg moe na een paar uurtjes slaap maar ik voelde mij verder prima.
Tijd om het grote huis weer te bezoeken en kijken wat voor troep het was wat wij weer mooi schoon mochten gaan krijgen. Na een aantal uurtjes is het gewoon goed gelukt om alles schoon te krijgen en was het tijd voor zwembad!

De wind was gaan liggen, de zon scheen (niet heel de dag maar wel gedeeltelijk) en wat was een graadje of 25. Het kon op dat moment echt niet beter!
Lekker chillen aan het zwembad met mijn huisgenoten en genieten van deze dag. Nog lekker even gezwommen, biertjes gedronken aan het zwembad en lekker lui gedaan.
Dat is de hele zondag zo geweest. Vanaf een uurtje of 12 tot 5 lekker aan het zwembad bruin bakken. Ik heb nu niet het gevoel dat ik echt bruin ben geworden deze dag maargoed.
Ook dat zal vast nog wel goed gebeuren. Denk dat ik vergeleken met de nederlander toch wel al een flink kleurtje heb gekregen.
Aan het einde van de middag toen de zon redelijk verdween achter de wolken maar boodschappen gaan doen voor de hele week en in de avond chocolade fondue met een goed filmpje.
Nou ik weet het ook niet meer om dit weekend beter af te sluiten dan dit! Het weekend was heel erg gezellig met iedereen! Nu nog een paar dagen aftellen om de eerste huisgenoten al weg te zien gaan.
Daar heb ik dan iets minder zin in eigenlijk maarja, het is dan zo.

Voor nu zeg ik dan welterusten en morgen gaat stage weer gewoon beginnen, het begin van week 16 en stageweek 15. De tijd gaat echt heel erg snel nu.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende!

Houdoe!

Liefs, stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 9866

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Port Elizabeth (Zuid-Afrika)

Landen bezocht: