Day 93 - 99 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 93 - 99 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 93 - 99

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

25 November 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ik kan er maar niet aan wennen, de maandagochtend dat mijn wekker om 7 uur gaat en ik eruit moet, dat het weekend nog zo ver weg is en de dag net is begonnen.
De slaperige ogen die maar dichtvallen en het lichaam dat zo graag in bed wil blijven liggen. Zo is mijn maandagochtend begonnen. Toch maar de kracht krijgen om mijn ogen open te houden en mijn bed uit te rollen.
Stage staat op deze dag (de dertiende week) te wachten om voltooid te worden! Na een druk weekend zijn er de uurtjes meestal wel wat opstartprobleempjes maar dat is eigenlijk wel meer dan logisch.
Er zal toch weer hard gewerkt moeten worden deze week, want de tijd vliegt toch wel voorbij. Nou hard gewerkt vandaag is er zeker. Weer nagedacht over hoe ik verschillende componenten aan zou gaan pakken.
Hier over nagedacht en meteen toegepast, met resultaat! Dus tevreden was ik wel. Ook weer veel gelachen met een collega van mij en goed gelunched om weer krachten te sparen.
Ondanks dat het de maandag was toch prima progress gedraaid! 's Avonds nog lekker gegeten en filmpje gekeken, toch maar beetje op tijd naar bed want was niet helemaal uitgerust deze dag.

Nee er valt idd toch niet snel aan te wennen, wekker op 7 uur. Maar vandaag weer een vol dagje programmeren, designen, meetings en documentatie! Heel mijn dag weer lekker volgeboekt.
Qua programmeren liep ik in de ochtend een beetje vast, dus ben ik maar aan mijn format verder gegaan voor mijn stageverslag, dat is het uiteindelijke wat ik moet opleveren dus dat was geen slecht idee om hiermee te gaan beginnen.
Alleen wel heel erg zonde dat ik maar niet kan wennen aan het internet, het is hier echt zooo sloom. Als ik iets moet opzoeken duurt het echt lang voordat ik het antwoord heb gevonden, dat is wel erg jammer.
Maar over het algemeen gaat het allemaal z'n gangetje. Af en toe kom ik er dan totaal niet uit, maarja dat is ook niet zo'n groot probleem als je 20 weken 40 uur per week stage loopt.
Soms beginnen niet werkende dingen wel op mijn zenuwen te werken, gewoon als je een keer lekker door wilt werken maar dat het dan gewoon niet lukt. Maarja dit snel vergeten en gewoon proberen door te gaan.
Zo dus weer een stagedag met helaas weinig progress, maar 's avonds wel een prima avondje. Ik ben naar een ander huis gereden (waar andere nederlanders zitten) en zijn een planning gaan maken met mogelijkheden voor de vakantie.
Uiteindelijk toch op veel leuke dingen uitgekomen die nu dus op de planning staan. Het gaat waarschijnlijk om een weekje weg met in totaal 4 personen in de "zomervakantie". Er staat nog niks vast dus meer ga ik er ook niet over vertellen.
Maar zo is een avondje research en gezelligheid toch een goede avond geworden. Ik hoop dat het gaat lukken en dat alles doorgaat, dan gaat het echt een topvakantie worden!

Woensdagochtend al meteen response gekregen van een hostel, daar was ik wel echt blij mee dat er plek vrij is. Waar het is ga ik nog niet vertellen haha. Het is allemaal niet zo spannend maar ik ga het pas in mijn vakantie vertellen.
Al wel volop bezig met vanalles te regelen om er een goeie vakantie van te maken. Het is nog niet allemaal rond helaas, maar dat komt waarschijnlijk allemaal wel. Ohja en we zijn ook nog op het werk vandaag..
Vandaag een meeting proberen op te zetten, maar helaas niet gelukt. Opeens waren een aantal collega's weg waarmee ik een appointment mee had, zonde. Dat gebeurt ook wel eens helaas.
Deze dag is er ook vrij weinig echt geporgrammeerd want internet lag eruit, toen ben ik maar nieuwe algoritmes gaan verzinnen voor het systeem.
's Avonds nog lekker gekookt en een filmpje gekeken. Eigenlijk zowat standaard deze weken in de avond.

Donderdagochtend aangekomen op het werk rond een uurtje of 8. Lekker een bakje koffie gezet en kijken of het internet het weer doet. Helaas maar nee, dit was niet het geval. Dus maar wat anders gaan doen op deze dag,
wat natuurlijk wel werkgerelateerd is. Deze dag ook weer een aantal collega's die weg zijn, dus lekker rustig en knallen maar! Dat knallen ging redelijk, het verder ontwikkelen van de mockups en de database tables updaten.
Totdat mijn gezellige er weer was. Toen was het weer feest haha. Nee ik ben redelijk goed bezig geweest vandaag en best hard gewerkt, ondanks het grotendeels niet werken van het internet een prima werkdagje gehad in deze dertiende week.
's Avonds met iedereen weer gezellig naar de beerpong in het casino, de laatste keer van dit jaar. Ik hoorde toen ik daar was dat ze terug waren op 23 januari 2014 dus ik kan daar mooi mijn afscheid gaan vieren.
We hadden gelukkig nog een avond beerpong te gaan. Ik speelde vandaag weer met de duitser, hopelijk gaat het deze keer beter. De eerste ronde tegen iemand die ik ooit een keer gezien had. Ik wist wel dat ze goed waren dus het zal wat worden haha.
Nou de eerste ronde dus grandioos gewonnen en het ging bij ons beiden echt super goed. Daar waren we uiteraard erg blij mee. Daarna was het een aantal rondes wachten om nog een keer door te spelen. Oftewel de anderen even aanmoedigen om te winnen.
Op een moment kwam ik erachter dat ik tegen een afrikaanse en een huisgenoot moesten.. Toen wist ik al zowat, dit viel sowieso heel moeilijk te winnen. En ja hoor weer net in de laatste twee seconden (toen het 2 - 2 in bekers stond) gooiden zij net 1 pingpongbal raak.
Toen was het spel ook meteen over en hadden wij verloren, helaas. Wel een goede wedstrijd gespeeld, maar helaas was het de laatste keer dit jaar. Gelukkig hier nog eventjes verder gefeest tot een uurtje of 12, toen vond ik het wel genoeg geweest want er moest
gewoon gewerkt worden op vrijdagochtend, like always.

Vrijdagochtend 22 November 2013, het weekend is alweer in zicht, wat is deze week snel gegaan zeg. Nog een dagje gewerkt, wel redelijk gegprogrammeerd, gemodelleerd en mijn documentatie verbeterd. Althans een prima vrijdagmiddag.
Maar natuurlijk toen de klok half 4 sloeg was het weer weekend voor mij. Dus snel naar huis, boodschappen halen voor de braai en lekker braaien deze avond. Dit was echt een heerlijk begin van mijn weekend. Heb mij prima vermaakt deze avond.
Na de braai ook nog een filmpje gekeken met een aantal huisgenoten om het begin van het weekend te vieren. Nou dit is prima gelukt hoor! Ook niet meer op stap of iets dergelijks want de volgende ochtend was er een trip gepland naar het leeuwenpark.

Rond een uurtje of 10 zaterdagochtend met twee andere huisgenoten richting het seaview lion park gereden. Dit is zo'n 30 min rijden vanaf mijn huis, dit valt dus allemaal wel mee. Eenmaal daar aangekomen was er een redelijk wildlife park.
Dit inclusief giraffes, springbokjes, zebra's. Een klein uurtje later konden we langs hekken lopen waar leeuwen en tijgers waren, ja die hebben we zeker gezien. Echt super vet zijn die beesten! Ook toen die leeuwen begonnen te brommen, dat was echt super gaaf om te horen.
Na hier een aantal leeuwen en tijgers dus gezien te hebben reden we door naar het restaurantje waar je dus kleine welpjes, meerkatten, jakhalzen en hyena pups kon zien.
Een lekkere lunch ging er wel in en daarna zijn we die siberische tijgertjes gaan aaien, dit duurde ongeveer 10 minuten. Die beesten waren zoo zacht en schattig echt heel erg gaaf om dit te doen.
Natuurlijk zijn daar ook heel veel foto's van deze interacties. Dit had ik echt niet willen missen, echt heel vet.

Nadat het park weer verleden tijd was hebben we een kijkje genomen in het dorpje seaview zelf. Heel veel mooie huizen (als ik het geen villa's mag noemen) waren er te zien hier, ik zou er toch wel willen wonen.
Ook nog even op het strand van seaview geweest en lekker wat gedronken aan het strandtentje, totdat de aandacht weer een keer naar de zee ging.
Een hele school dolfijnen zowat aan de kust uit het waren springen. De dag kon eigenlijk niet beter, maar werd het toch. Onder het genot van een welverdiend biertje kijken naar springende dolfijnen, ik denk dat ik het op dat moment niet echt bepaald slecht had.
De temperatuur zat ook heel erg mee, een graad of 25 was het vandaag met wat bewolking. Prima te doen dus.
Toen we eenmaal uitgekeken / gedronken waren was het tijd om wat te gaan eten, eenmaal een leuk strandtentje gevonden om heerlijk te dineren.
Lekker een witvisje op het menu deze avond om de avond goed af te sluiten. 23 november 2013 gaat in de boeken als een 'perfecte' dag.
Deze dag was gewoon echt puur genieten!

Zondag nog een dagje luieren, even naar het strand (toch nog maar een beetje extra bijbruinen) en lekker genieten bij het zwembad. Ja het kan hier allemaal, het is een graad of 23 en er is geen wolkje aan de lucht.
Het enige nadeel wat er is is dat er heel erg wind staat, dat is best wel zonde op het strand. Dan krijg je een zandstraal gevolg wat toch niet al te fijn is. Maar het zal vast toch nog wel beter zijn dan het weer in nederland haha.
's Middags nog even naar de mcDonalds geweest en even lekker bij het zwembad gelegen in het zonnetje. Kan je het veel beter hebben? Ik denk het niet echt in eind november. 's Avonds nog lekker uit gegeten bij peppa jo's en gezellig wat gekletst met iedereen.
Nu is de week alweer gewoon voorbij en erger nog, het topweekend is weer ten einde.

Hopende op een goed weekend volgende week, er staan genoeg leuke dingen op de planning. Ik zal de trouwe lezers weer op de hoogte gaan houden, ook de volgende week!

Groetjes Stefan

• 25 November 2013 - 08:28

Stijn Verouden:

Hey stefke,

Je zou bijna al deze verhalen kunnen bundelen in een boek, je bent een volwaardig schrijver :P
    fijn te horen dat stage goed gaat en dat jij je nog heel goed vermaakt daar. die foto's met de welpen waren echt te jaloers makend :) kei leuk man! ik ben er bijna met mijn stage, moet er nog wel hard tegen aan maar het gaat goed komen. jij komt er net zo goed wel! succes bro!

Groete, Stijn!