Day 86 - 92 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 86 - 92 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 86 - 92

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

17 November 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo Allemaal!

Het wekelijks verhaaltje is weer van start gegaan en zal zoals gewoon weer gaan over stage, leuke avonden en (hopelijk) genieten in het weekend.
Dit zal weer allemaal te lezen te zijn in dit weekverslag, het een gedailleerder dan de ander. Veel leesplezier!

Altijd is op een of andere manier ook de maandagochtend een zware dag, ook al was mijn weekend een rustig en chill weekend waar ik met mijn hoofd nu nog steeds in zit.
's Ochtends weer te lang in mijn bed blijven liggen zodat ik weer moet haasten om op tijd op stage te mogen zijn. Gewoon wekkertje uit zetten en doorslapen haha.
Gelukkig is dit nog maar een paar keer gebeurd in deze 2.5 maand dat ik hier ben. Ik ben kei trots op mezelf, thuis versliep ik me echt veel te vaak vergeleken met hier.
Eenmaal weer op stage was de sfeer op stage gelukkig prima, geen gezeur, veel lachen en progress maken. Zoals het hoort! Gelukkig nog wat eten gekocht op zondag zodat ik op maandag geen honger zou krijgen.
Dus nog lekker gelunched met een collega en flink gewerkt aan mijn website. Prima dagje voor maandag zeg ik zo, ook wat gedaan aan de front-end van de website vandaag wat overigens goed is verlopen.
Niks negatiefs vandaag gelukkig! Zeker ook niet toen ik om half 5 thuis kwam, mijn pakketje mocht ik dus om die tijd gaan ophalen! Ik dacht allemaal dat het van papa en mama kwam, maar dat was niet zo.
Eenmaal thuis aangekomen met een grote doos stond de straat van mij erop met een ander nummer. Er ging een belletje bij mij rinkelen, dit moet dan natuurlijk wel van de buren zijn.
En ja hoor in totaal zo'n 1.7 kg snoep / koekjes gekregen van mijn lieve buurtjes! Dit had ik natuurlijk echt niet verwacht en was echt super super lief van ze. Dat heb ik ze natuurlijk laten weten wat ik hiervan vond echt super gaaf!
Met een goed gevulde kast op naar Spur om te gaan uiteten met huisgenootjes. Burgerevening, deze keer was het een dubbele ribburger met friet en uienringen. Hmmmmm heerlijk dus, ohja en niet te vergeten een lekker biertje!
Maandagavond eindig ik met een leuk filmpje in mijn eigen bedje en ook maarvast begonnen aan de berg eten die ik heb gekregen haha, het zal ooit een keer op moeten natuurlijk.

Dinsdag veel snoepjes ingepakt voor op het werk (ja hoor en ook gezonde spullen zoals een appeltje en een mandarijntje), om mezelf een beetje tegemoet te komen. Vandaag wat documentatie gedaan en redelijk kunnen programmeren.
Op een gegeven moment helaas erg lopen strugglen met wat componenten die ik moest implementeren, helaas op deze dag niet echt gelukt en weinig progress gedraaid.
Ach dit kan ook een keer gebeuren en mag de pret niet drukken. Over het algemeen gaat het goed dus ik heb echt niks te klagen hoor! Het enige nadeel is dat dan de dinsdag niet echt snel is gegaan, maargoed.
Gelukkig heb ik nog altijd een collega die mij vrolijk kan maken en mij altijd lachen hier op kantoor.
Een moment in de deze middag zal ik mij nog wel even herinneren, ik had stroopwafels meegenomen naar het werk, maar natuurlijk kennen ze dat hier niet.
Dus ik had een stroopwafel aan mijn bedrijfsbegeleidster gegeven en ze vond het zoooo super lekker haha! Ze wist echt niet wat haar overkwam. Dat was echt goud om dat te zien, dat had ik niet willen missen.
Toen was de werkdag alweer over en zat ik alweer op 2/5 van de week.
Eenmaal thuisgekomen nog lekker gegeten en klaarmaken voor een avondje casino met de mannen! In totaal met twee nederlandse en vier duitsers die ik ook al wat langer kenden zijn we naar casino gegaan.
Lekker wat gegokt met z'n allen en wat gedronken. Prima avondje zeg ik zo, maar wat is gokken verslavend zeg hahaha. Ondanks ik quitte heb gespeeld toch een prima avondje gehad!

Vandaag stond er veel programmeren op het werk, ik was alleen op kantoor dus dat was prima om even lekker door te werken. Ohja en ik kwam er achter (met dank aan outlook reminder) dat de afspraak met de nederlandse stagedocent gepland stond.
Dus dat zou veel gezelligheid beloven haha. Eenmaal dat ze mij aan de lijn had was er eerst een evaluatiegesprek met mijn stagedocent en de bedrijfsbegeleider. Dit verliep opzich prima en ik kreeg de indruk dat mijn bedrijfsbegeleider erg positief was.
Dat viel gelukkig erg mee. Nadat de evaluatie (via de telefoon) toch goed was verlopen en mijn stagedocent (degene in nederland) een goede indruk kreeg van hoe ze over mij denken, verder gegaan met de agenda en werden de opgeleverde documenten besproken.
Dit ging niet helemaal z'n gangetje, er waren wat documenten niet volledig en een paar zelfs missend, dus dat zal weer hard werken worden op donderdag, want het telefoongesprek eindigde rond 4 uur, dus er was niet heel veel tijd meer over.
Maar na redelijk wat feedback te hebben gekregen toch de dag redelijk goed af kunnen sluiten vandaag. Ik weet wat me te doen staat de hele donderdag (of in ieder geval de hele ochtend).

Ja nu heb ik inderdaad al verklapt wat ik op donderdag ga doen, documentatie! Het allerleukste wat een ICT'er mag doen natuurlijk. Ook weet iedereen dat dit sarcastisch was en er tegenop zie om dit te doen. Het verslag zal wel een keer af moeten dus ik zal eraan moeten geloven.
Dan maar op een donderdag flink aan de documentatie gewerkt, met progress! Aan het einde van de dag documentatie gewoon af! Ik was best wel trots op mijzelf haha. Ook verder nog wat aan de website zelf gewerkt dus wel een productief dagje.
Dan was het weer aftellen tot half 5. Einde werkdag nummer 4! Snel naar huis, pizza in de oven en klaarmaken voor de beerpong. Altijd goed op donderdagavond en ik kreeg te horen dat het volgende week nog een keer was! Dan is het echt de laatste keer.
Helemaal prima dus, eenmaal ingeschreven lekker chillen in de sportsbar en genieten van de housemuziek iedere week. Heerlijk! Met een duitser speelde ik deze week samen. Helaas hadden we dik verloren (met 6 cups tegen 0).
Maarja ik zei al meteen : geen geluk met beerpong, wel geluk met gokken. Dat was wel inderdaad zo. In een half uurtje weer een mooi bedrag bij elkaar gespaard door middel van blackjack.

Helaas moest er op vrijdag ook gewoon gewerkt worden, dus vandaag bezig gehouden met een issue van een andere collega. Dit had met excel te maken. Hij had een probleem met het filteren van data in een excel sheet.
Dus ben ik weer eens zo lief geweest om voor hem een C# programma te schrijven om dat filteren goed te laten gebeuren. Na een aantal uur is dat inderdaad gebeurd, ik was stiekem ook wel weer een beetje trots op mijzelf.
Ook heel erg fijn om andere mensen te helpen als ze iets nodig hebben. Dus daar was ik wel erg tevreden mee. Verder een rustige vrijdag gehad op het werk met genoeg progress!
Om half 4 was het weer eindelijk weekend voor mij! 's Avonds nog lekker uitgegeten bij Spur en een drankje gedaan bij de lighthouses. Ook was er ook weer een mooie wedstrijd op tv, Portugal - Sweden.
Die wedstrijd dus nog even gekeken en daarna naar huis gegaan. Toch moest ik opblijven omdat Stijn (vriend van suus) 26 werd om 01:00 hier. Ik had hem een pakketje opgestuurd met een giftbox jameson (voor de mensen die dit niet kennen dit is whisky) en twee glazen erbij.
Dit pakketje mocht hij van pas openmaken toen wij samen op skype waren, gelukkig heeft hij zich eraan gehouden en pas opengemaakt toen hij pas echt jarig was.
Dus vandaag minimaal twee mensen blijgemaakt, dat vond ik wel erg leuk. Ook was het erg fijn om nog even met mijn zus, stijn en die familie op skype te zitten.

Toen toch maar proberen te gaan slapen, het was alweer laat. Gelukkig had ik geen plannen voor zaterdag, dus ik kon lekker uitslapen enzo! Dat heb ik ook zeker gedaan en lekker lopen luieren tot een uurtje of 1 's middags.
Daarna met een andere nederlandse naar the boardwalk gegaan. Daar nog lekker wat gedronken en nog even in het casino geweest. In het casino nog even Japan - Nederland gekeken.
Toch wel een beetje mijn eigen land supporten ook al is het vriendschappelijk. De mensen in het casino beginnen mij onderhand te herkennen, ik weet niet of het goed is of slecht, maarja haha.
's Avonds nog lekker pizza gegeten, filmpje gekeken en spelletje gedaan! Prima zaterdag gehad dus. Toch maar redelijk vroeg op bedje want de wekker stond op 7 uur want we zouden iets leuks gaan doen!

Rond een uurtje of 8 vertrokken naar Addo National Elephant Park, dit was een kilometertje of 70 van PE vandaan. Dat viel nog allemaal wel mee gelukkig. Helaas regende het wel hevig, dat was wel een beetje zonde eigenlijk, maarja is niks aan te doen.
Het park is een 500 Ha park met verschillende dieren. Gelukkig hebben we er nog twee van de big five gezien, de olifant en de buffel! Opeens kwamen ze uit de bosjes opduiken en gewoon de weg oplopen, dat was heel erg vet om te zien!
Zo zijn we toch ongeveer van half 10 tot half 4 in het park geweest. Lekker rondgereden (ook dirt road) en best wel wat dieren gezien! Ondanks het weer toch een leuke dag gehad in dit park.

De zondagavond maar goed afgesloten met een braai in de regen (gelukkig wel overdekt) dus dat was ook prima. Lekker drankje gedaan en goed ervan genoten! Wel al een besef dat dit het weekend al weer was, best wel zonde eigenlijk.
Het is niet heel erg snel gegaan maar wel jammer dat het nu alweer voorbij is, ik had er nog wel een paar extra dagen weekend bij willen hebben eigenlijk. Gelukkig zijn er al wel leuke plannen gemaakt voor volgende week.
Zoals het organiseren van verschillende trips, beerpong en stage natuurlijk. Na de braai nog lekker een drankje gedaan met een huisgenootje en lekker gekletst. Ik zeg toch wel goed einde van het weekend zo! Op naar de volgende zeg ik dan maar..

Helemaal gesloopt na deze dagen met weinig slaap en redelijk wat activiteiten. Ik ga mijzelf dus weer opladen om weer een paar uur nachtrust tegemoet te komen!
Op 18 november gaat week nummer 14 (!) in PE van start en week 13 op stage, wow dat is wel even een besef, dat gaat toch wel gruwelijk snel deze tijd! Nog 10 weekjes over, dus nog ongeveer 10 van deze verhalen die er nog komen haha.
De een waarschijnlijk wat leuker dan de ander (dat is natuurlijk aan alle lezers). Ik zeg goodnight en tot het volgende verhaal!

Er staat weer niks speciaals (avontuurlijks) op de planning dus het zal een verrassing blijven wat er allemaal zal gaan gebeuren deze week.

Thanks for reading and i hope you enjoined it!

Stefan