Day 79 - 85 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 79 - 85 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 79 - 85

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

10 November 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Maandag, de fijnste dag van de week is weer begonnen. Nog 5 dagen stage en dan is het alweer weekend. Vandaag begon de dag niet echt heel lekker, heel erg misselijk en dus ook de concentratie als een walvis pff.
Veel buikpijn en hoofdpijn, heb niks speciaals gedaan en goed geslapen dus ik zou totaal niet weten hoe het komt. Ik vind het helemaal niks dus hoop dat ik er wel snel vanaf ben zeg.
Gedurende deze dag werd het alleen maar slechter en slechter, dus heb ik toch maar aan een collega gevraagd of dat hij mij maar naar huis kon brengen. Dat heeft hij gelukkig gedaan.
Ik voelde me alleen maar slechter en slechter helaas. Dus ik ben mijn bed ingedoken, helaas had ik echt zoveel buik en hoofdpijn dat ik alleen maar lag te draaien en alleen maar meer pijn kreeg.
Opeens voelde ik alles omhoog komen pff. En ja hoor toen was het zover. Ik was wel heel blij dat ik thuis was in plaats van op kantoor.
Daarna kreeg ik ook nog last van hele erge diarree enzo. Dus ik had alles in een keer weer te pakken pff. Een aantal uurtje met mijn bedje doorgebracht en heel erg veel pijn. Dit gevoel wil ik echt nooit meer..
Ik voelde me zo super klote, ik kon niks doen en de pijn was echt heel erg heftig. Helaas ook niks meer kunnen eten, anders zou het er allemaal waarschijnlijk weer uit gekomen zijn.
Rond een uurtje of 8 lekker mijn bed weer in gedoken en geprobeerd te slapen. Helaas resulteerde dit in weinig slaap en een flink goeie nachtmerrie. Jezus wat was dit erg zeg niet normaal.
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en weet ook niet waarvan het is gekomen, maar ik hoop dat ik zoiets nooit meer mee ga maken damnnn dit was (is) klote.

Dinsdagochtend heel wijs besloten om thuis te blijven van stage, want ik voelde me nog steeds even slecht als maandag. Dus ik ging weer daten met mijn bedje. Ik had toch wel liever op stage gezeten dan hier thuis in mijn bed met het hele mooie weer.
Dus ik ben even wat kleine dingetjes gaan eten en heb een koude douche gepakt, daarna weer terug mijn bed in en rusten. Dit resulteerde tot iets minder buikpijn en nadat ik mijn medicijnen had genomen ging de hoofdpijn ook een beetje weg.
Vooruitgang zit er dus wel in gelukkig, ook al gaat het nog niet echt optimaal, maarja dat is logisch na 1 dag. Ik hou mijn eten en drinken in ieder geval al binnen, dat is al heel wat op deze dinsdagmiddag!
Het weer zag er zooo goed uit op deze dag en het was echt super warm, dus maar besloten aan het zwembad te gaan liggen om daar verder uit te rusten. Dit was toch wel een goed idee ookal voelde ik mij niet helemaal lekker maar wel oke.
Na het eten kreeg ik helaas ook een inkakmomentje met weer wat buikpijn dus ik ben op tijd mijn nestje in gegaan.

Gelukkig wel goed geslapen deze nacht en weer redelijk fris en fruitig richting het werk. Vandaag veel documentatie gedaan voor stageverslag. Dingen zoals het verbeteren van mijn Pva (Plan van aanpak), doelstellingen scherpstellen, gedetailleerde planning maken.
Daar heb ik een dagje op gezeten, met gelukkig goede progress! Ging best wel prima om een aantal onderwerpen te verbeteren / toe te voegen. Eigenlijk dus wel een rustige maar een goeie dag gehad, niks te klagen vandaag.
Na het eten besloten om met een jongen van een ander huis even naar het casino te gaan, weer even de avonden van thuis een beetje te herleven door hier ook gewoon te gaan.
Ik had dus die "no cash value" munten gewonnen van vorige week, dus die maar mooi opgemaakt en er een mooie winst uitgesleept vanavond. Deze keer niet met het spelen van roulette, maar met blackjack ditmaal.
Ook dit spelletje is erg leuk en verslavend, maar vandaag zei iemand tegen mij : "Real winners know when to stop", dit heb ik dus maar na een aardige winst toch maar gedaan.
Prima avondje gehad zeg ik zo en morgenvroeg neem ik weer een gezellig bezoekje bij het politiebureau met een aantal andere medestudenten haha dit belooft veel goeds.

Nou dat bezoekje op donderdag is een heel bezoek geworden. Nog verklaring af moeten leggen door iedereen en blabla.. Ik dacht nu wel dat dat over was maar het is helaas maar het begin. Dus ook geen dag stage deze dag.
Maandagmiddag gemist, dinsdag gemist en donderdag al gemist. 2.5 dag stage in de week, dat had ik niet verwacht van deze week maarja. Ik had het echt even nodig om goed uit te rusten. Gelukkig was mijn maag weer helemaal hersteld en had ik daar geen last van.
Zo wat heb ik de laatste dagen veel pijn gehad, niet te beschrijven pff, gelukkig ben ik er helemaal vanaf. Ook al was de donderdag niet de dag zoals ik hem uiteindelijk gepland had maarja, zo is het nou eenmaal.
Donderdagavond was het weer zover, casino night out : "beerpong". Dit keer zonder de afrikaanse jongen, want hij moest werken en examen schrijven. Dit keer met mijn nieuwe duitse roomie.
De eerste ronde ging prima, helaas nek aan nek verloren van dezelfde als de week ervoor, beetje zonde. Vandaag was ook voor mij een nuchtere dag, dat leek mij eigenlijk wel prima in verband met mijn zieke dagen..
Ondanks ik nuchter was had ik een hele leuke avond! Na de eerste ronde verloren te hebben waren er een aantal anderen wel door, die heb ik natuurlijk gesupport met mijn enthouiasme voor beerpong haha.
Opeens was er de kans om ons opnieuw in te schrijven omdat er een team te weinig was. Dus een ander huisgenootje en ik hebben dat natuurlijk meteen gedaan om nog een keer te spelen.
We mochten meteen spelen dat was wel prima en de wedstrijd was echt heel spannend. Sommige keren met een bounce, waardoor de tegenstander 2 cups moet drinken.
15 seconden nog op de klok en 1 tegen 1 in cups. Helaas weer als er 5 seconden over zijn het pinpongballetje bij ons in het bekertje, heeel erg zonde. Wel een goed spel gespeeld gelukkig, winnen kan je niet altijd haha.
Dat ik dat nog een keer zou zeggen, wie had dat gedacht?! Ondanks twee keer net verloren een hele prima avond gehad met veel gezelligheid!

Vrijdagochtend is het alweer, de tijd gaat snel deze week, 07:00 AM en de wekker is er alweer. zo'n 5 uurtjes geslapen en dan klaarmaken voor de laatste dag stage van de week. Ook mijn derde dag van de week dus dat scheelde natuurlijk wel, maar ben liever op kantoor dan dat ik ziek in bed lig.
Vandaag redelijk wat gedaan aan het programma, nieuwe dingen uitgevonden en wat geleerd, dus ben er in ieder geval niet voor niks vandaaag, de laatste dag voor het weekend.
Prima stagedag gehad op vrijdag, totdat de klok half 4 sloeg. Toen was het WEEKEND! Vrijdagavond stond er een party op de planning met veel mensen, drank, muziek, beerpongtafel (die natuurlijk niet te missen) en gezelligheid!
Nou dit was het zeker hoor! Had een heerlijk flesje whisky gekocht (Famous Grouse om precies te zijn) en genoeg cola, heerlijk drankjes maken om het weekend goed in te luiden!

Het was een gezellig feest en natuurlijk ook nog een aantal potjes beerpong gespeeld. Even laten zien hoe het moet op deze avond haha (grapje), nee het liep wel lekker op deze avond. Hopelijk gaat het volgende donderdag net zo goed als deze keer.
Dat staat sowieso wel weer op de planning dat beerpongtoernooi. Ik kan daar geen genoeg van krijgen haha. Voor mij was het feest goed geslaagd en was gelukkig niet zo ver weg als de vorige keer! Ik ben kei trots op mezelf.
Toen er nog best wel veel mensen uit gingen heb ik toch maar nee gezegd en ben ik maar naar dromenland gegaan. Ik vond het genoeg geweest voor vrijdagnacht.

Zaterdag ook niks op de planning dus eerst "uitslapen" tot een uurtje of 9, want langer dan dat kan ik toch niet slapen hier. Maar natuurlijk nog even lekker blijven liggen en luieren zoals gewoonlijk.
Zo rond een uurtje of 12 naar boven gelopen om te kijken hoe de toestand daar was. Ik kwam boven en ik schrok me dood wat een zooi het was, niet normaal haha. Dus hebben we maar een muziekje aangezet en met een aantal huisgenoten de boel opgeruimd.
Dit heeft toch al gauw een paar uurtjes in beslag genomen om alles redelijk goed op te ruimen, dus gewoon muziekje aangezet en schoongemaakt. Uiteindelijk toch wel redelijk veel schoon gekregen.
De helft van de zaterdag bestond dus uit poetsen en de andere helft stond uit film kijken. Eindelijk voor elkaar gekregen om met behulp van een usb stick (met film erop) een film te kijken! Dus een keer een gedownloade film kijken deze keer.
"White House Down" is het geworden, omdat ik hoorde van een aantal andere mensen dat het wel een goede film is en ja hoor, het is zeker een aanrader.
Na deze film met een aantal huisgenoten zelf pizza gemaakt, wat ook heel erg lekker was. 's Avonds nog met een aantal huisgenoten een duits spelletje gedaan en de zaterdagavond redelijk vroeg afsluiten met een biertje.

Jullie lezers krijgen nu onderhand wel door dat er geen avontuur aan zit te komen, nee dat is inderdaad zo. Er is een rustig chill weekend. Die mogen er ook echt wel een keer zijn, ook wel een keer chill.
Een keer goed slapen en niet al te dronken, wie had dat gedacht van mij. Ik zelf in ieder geval wel haha. Twaalf weken weg en elf stageweken zijn nu een feit! Oftewel 84 dagen de deur uit nu.

Zondagochtend ook weer de normale routine : vroeg wakker, beetje luieren, wassen, poetsen noem het maar op haha. Dit is niet het leukste haha maar zal ook moeten gebeuren helaas.
Na al die dingen gedaan te hebben eindelijk lekker chillen aan het zwembad, het was echt heel erg warm deze dag (10 november) terwijl het het waarschijnlijk in nederland steeds verder richting vriespunt nadert.
Daar kan ik mij natuurlijk nu helemaal niks bij voorstellen. Heerlijk een dagje dus aan het zwembad gelegen en proberen nog bruiner te worden haha! Dit is volgensmij nog wel redelijk gelukt, dit mag van mij elke dag wel!
Topmiddag gehad dus, toen ik weer bij mijn kamer kwam zei een huisgenoot dat er een pakketje voor mij was, maar het was dus een receed met dat er een pakket bij het postkantoor lag voor mij. Ik ben heel benieuwd en zal maandag of dinsdag wel even gaan kijken wat het is.
Daarna nog even boodschapjes gedaan met een aantal huisgenoten (ook veel lekkere spullen voor mezelf natuurlijk, kan niet missen) voor de komende week.
Ook een rustige zondagavond is het geworden, lekker filmpjes gekeken en biertjes gedronken! Ja dat is pas echt genieten!

Nu ga ik weer even bijtanken voor de volgende week, er staan weer wat leuke dingen op de planning dus tot de volgende!

Bedankt voor het lezen!

Stefan