Day 37 - 44 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 37 - 44 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 37 - 44

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

30 September 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Over een paar uurtjes is het alweer oktober, ik weet het nog goed dat ik hier midden augustus aankwam in PE. Ik ben hier nu inmiddels anderhalve maand en
vermaak me prima! Deze week op stage eindelijk mijn eigen server geinstalleerd waar ik mee kan gaan beginnen. Ook ben ik al eventjes gaan programmeren
(wel met wat tests natuurlijk) want in het echt mag ik nog niet gaan starten, dit zal midden oktober ergens gebeuren.Dus binnenkort zal ik echt hard aan het werk moeten haha
Ik heb het voornamelijk wel naar mijn zin ook op stage, er zijn leuke collega's en er is een leuke / uitdagende opdracht voor mij.
Dinsdag 24 september 2013 was het "Heritage Day" wat erfenis dag betekent. Ook is het een "national braai day" dus dat werd lekker de braai aansteken en partyen!
Dit was zeker gebeurd en heb lekker die dag eerst uitgeslapen en verder niet veel gedaan. De verdiende rustdag was het zeker!
De woensdag was een prachtige dag, met de collega's en clients van Seda Nelson Mandela Bay ICT Incubator was er graduation day.
Als klanten helemaal op eigen benen kunnen staan dan zijn ze als het ware geslaagd (graduated) bij de incubator. Deze dag was de uitreiking voor verschillende
opstartende bedrijven die geslaagd waren. Denk aan mensen tussen de 20 / 35 die samen (of alleen) een ICT idee hebben en die in de praktijk willen brengen.
Het bedrijf waar ik stage loop helpt / adviseert die klanten met het opstarten. Als de incubator niks meer hoeft te doen krijgen de klanten een certificaat.
Er waren zeven bedrijven die een certificaat uitgerijkt kregen deze dag.
Dit was echt een hele happening eromheen. Ik had niet in de gaten dat het zo groot gevierd zou worden.
We werden verwacht in het Protea Hotel at Marine drive (voor de mensen die het graag willen zien). Er waren mensen uit Joburg, Durban en Cape town aanwezig om dit bij te wonen.
In het begin was het een beetje chaotisch omdat de voorbereiding niet al te goed waren. Ja alles gaat hier echt inderdaad op z'n gemakje in Zuid-Afrika.
Daar ben ik ook al een tijdje achter. Toen het programma eenmaal gestart was (het openingswoord) was er een heerlijke "starter" om mee te beginnen.
Een heerlijke salade met home-made broodjes vanuit het hotel. Ohja en natuurlijk moesten we netjes gekleed tijdens deze graduation. Gelukkig had ik toch een mooi blousje en colbert mee naar afrika genomen.
Gedurende de presentatie kwam er wat algemene informatie over SNII voorbij. Dit was voor mij ook wel prima om dit weer even op te frissen.
Daarna hetgene waar ik zo lang op had gewacht, het heerlijke hoofdgerecht! Rijst met spicy kip en penne met tomatensaus, wauw wat was dit heerlijk klaargemaakt.
Veel eten wat hier gemaakt wordt is wel heel erg spicy, hier moet ik nog wel eventjes aan wennen. Thuis at ik dat nooit zo veel.
Na dit lekkere eten was dan eindelijk de uitreiking van de certificaten aan de klanten. Dit was heel erg mooi om mee te maken hoe dit hier in zijn werk gaat.
Verder heb ik die dag nog wat contact gelegd met wat (externe) klanten van de incubation. Ook wat contactgegevens verzameld voor eventuele hulp / advies.
Dit is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Nadat de week stage eindelijk voorbij was (vrijdag half 4) had ik ook eindelijk weekend! Die vrijdag was er iemand van Robin Road jarig dus zijn wij daar gaan braaien.
We hebben het toen niet te laat gemaakt want de wekker stond alweer op 7 uur de volgende ochtend voor baviaanskloof.
Zaterdag ochtend nog even mijn spulletjes gepakt voor het weekendje weg en toen aangereden naar de bavianen. Met 4 mensen, bagage, goede muziek en gezelligheid zijn we op pad gegaan.
De reis duurde ongeveer 3 uurtjes, dit is niks voor de normale Zuid-Afrikaan. In 3 uur kan je heel eind komen door nederland en hier is het echt niks.
Dus met het kleine sparkie lekker de snelweg op geknald en met ongeveer 20 personen richting de eindbestemming.
De eerste stop was in een klein restaurantje waar ik lekker een tosti ham/kaas en een goeie bak koffie heb gehad. Eenmaal verder rijdende was er geen snelweg meer maar toen was er zand / steen weg.
Gelukkig reed ik toen niet meer haha, een aantal uur later aangekomen in het huisje waar de groep 1 dag zou overnachten.
Eenmaal gesetteld in het huisje gingen we lunchen en de kloof in. De kloof vond ik heel gaaf om te lopen, dit had ik vaker gedaan op vakantie in frankrijk, dus ik wist wel ongeveer wat mij te wachten stond.
Hij was niet heel groot, het duurde ongeveer een half uurtje totdat je er helemaal doorheen was. Totdat je bij de "first pool" aankwam.
Dit was gewoon een iets hogere rots met een plas water. Hier nog even vanaf gesprongen maar zwemmen ging niet helemaal omdat het water voor mij echt te koud was.
Ook ging het lopen op blote voeten niet altijd even soepel, moeders was mijn waterschoentjes vergeten pfff. Gelukkig heb ik het natuurlijk wel overleefd maarja.
Haha no kidding het was serieus een leuke kloof om te lopen, sommige stukken hadden wel iets stijler / uitdagender gemogen in mijn ogen.
Eenmaal terug bij het huisje, ons huisje genaamd "Kudu Kaya" wat Animal home betekent volgensmij, ik kan het ook fout hebben maar ook ik weet niet alles, is de braai aangestoken en de fles alcohol opengegaan.
Toen het hout op was, was ook opeens de fles coffee tequilla leeg, dit is wel heel toevallig zeg. Met iedereen nog even lekker een dansje gedaan en bij het kampvuur gestaan.
De volgende dag stond om 9 uur het ontbijt weer klaar, lekker scrumbled egg met bacon en een bak koffie. Heel veel beter kan je je dag niet beginnen.
Een paar uurtjes later zijn we rond de farm gaan lopen, wat sinaasappel boomgaarden gezien, dit was verder niet heel spannend.
Dus na de rustige wandeling lag de kloof nog een keer op ons te wachten met een paar andere mensen die nog mee wilden. Dus zijn we de kloof nog een keer gaan lopen en lekker een duik genomen in het heldere water.
Heerlijk verkoelend was het, nee het was eigenlijk te koud maar ik vond van mezelf dat ik het moest doen als ik er toch zou zijn.
Rond een uurtje of 3 weer teruggereden naar PE na een geslaagd en gezellig weekend! Eenmaal thuis lekker chinees besteld met de huisgenootjes om het weekend goed af te sluiten!
Vroeg mijn bedje in gedoken om maandag lekker fris op stage te beginnen. Dit was nog redelijk goed gelukt ook nog, ik stond er versteld van.
De maandag ook een prima dagje gehad op stage en ekker wat geprogrammeerd aan de website.
Al met al dus weer een prima week (wel redelijk hetzelfde, maarja wat wil je ook met 5 dagen in de week stage tot half 5).

  • 02 Oktober 2013 - 10:17

    Toon En Anita:

    Hoi Stefan, het ziet er voor jou nog steeds zonnig uit geloof ik. Aan het verhaal te lezen lukt het allemaal wel. Nog veel (werk) plezier. We lezen je volgende verslag wel weer een keer.
    P.S. Jammer van je waterschoentjes ;-)
    Groeten uit een steeds frisser wordend Veldhoven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 9850

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Port Elizabeth (Zuid-Afrika)

Landen bezocht: