Day 45 - 50 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 45 - 50 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 45 - 50

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

06 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

En again weer een verhaaltje uit het oh zo warme PE. Deze week zijn er eental hele mooie dagen geweest. 1 oktober (dinsdag) was het maarliefst 33 graden!
Nou ik heb nog nooit het begin van oktober zo meegemaakt. Dit was dus dikke prima, na stage lekker nog even gezond aan het zwembad en genieten.
Op stage veel nagedacht over hoe ik de website wilde opbouwen / wat ik precies wilde gebruiken. Voor degene die het interesseren ik ben bezig geweest met het
opzetten van een dynamisch systeem at runtime, dus veel gebruik makende van jquery / javascript / ajax dat soort programmeertalen. Ik ben hier helemaal alleen mee bezig,
dus ik begin met een kleine basis en door zelf research te doen proberen om er veel en veel beter in te worden. Dit wel mede met hulp van anderen indien nodig.
Maar eigenlijk doe ik het helemaal zelf. Hier gaat het redelijk prima mee, research kost gewoon veel tijd, maar elke dag leer ik eigenlijk wel een aantal dingen bij.
Ik persoonlijk ben er wel tevreden over. Op woensdag had de baas beloofd om wat typisch afrikaans eten mee te nemen voor mij, Umphokoqo (Xhosa taal) heette het.
Het was iets met mais en sour cream milk, ik vond het helemaal niks haha. Heb er twee happen van gehad en toen ben ik er maar mee gestopt. Dit absoluut niks voor mij
en de mensen houden hier echt van. Elke dag van de week zowat wel iets nieuws gegeten, niet altijd typisch afrikaans maar wel heel lekker (behalve die mais met sour cream).
Ik heb een dag malva pudding gehad (zoek maar op internet als je wilt zien wat het is) en mielies en bone. Ik heb hele leuke dagen op stage, gezellige collega's en
lekker nieuwe dingen programmeren / modelleren etc.

Nou donderdagavond was het zo ver, er was een beerpong toernooi in de boardwalk casino. Ik heb hier deze keer niet aan meegedaan maar een aantal huisgenootjes wel.
Wij zijn hun komen aanmoedigen daar. Helaas hadden ze niet gewonnen, maar eindelijk was ik weer een keer in het casino om te gaan gokken.
Wereldpasje aangevraagd en toen mocht ik spinnen, het resultaat was R 140, dit kreeg ik mee om te gokken, heeeel nice natuurlijk :) (ook al is het niet zo super veel geld).
Toen was de roulettetafel mijn place to be (net zoals in NL). Gelukkig waren de halve liters bier ook heel duur hier,  R 26 dus oftwel 2 euries.
Rond een uurtje of twaalf toch maar tijd om naar huis te gaan want er moest gewoon weer gewerkt worden vrijdagmorgen. Toch met meer geld naar huis gegaan dan dat ik heenging.
Hier kan ik wel aan wennen aan dit soort avonden. Volgende keer misschien toch maar meedoen om te kijken of mijn verborgen talent beerpong is haha. Dit toernooi wordt wekelijks gehouden in het casino, heel prima dus!
Ook de winnaar kan er R 1500 mee winnen dus dat is wel het proberen waard.

Vrijdagavond nog lekker uiteten gewest bij Charlie's pizza & pasta. Dit was wel een aparte (maar wel heel lekkere) pizza en goedkope, grote biertjes! Verder op vrijdagavond lekker rustig aan gedaan
want zaterdagochtend om 8 uur vertrekken naar de andere huisgenoten voor Kragga Kamma game park. Dit is een wildlife park waar je verschillende dieren kan zien
zoals giraffen, buffels, zebra's, struisvogels en natuurlijk ook cheetah's. Met een groep zijn we daarheen gereden en een aantal uur in het park rondgereden en genoeg dieren gespot daar.
Ook was er een monkey walk, dacht ik yes eindelijk een keer wat apen zien van dichterbij, maar helaas dit was ook niet het geval. Geen aap gezien, maar toch wel 2 dieren van de big five, de neushoorn en de buffel.
Toch al iets van de big five meegekregen gelukkig! 's Middags waren we alweer terug in PE en hebben we nog even lekker een drankje gedaan bij Finezz. Daarna werd ik meegevraagd om even naar een nieuw strand te gaan kijken.
Uiteindelijk toch geen nee tegen gezegd en zijn we naar Sardinia Bay gegaan. Ik wist echt niet wat ik zag, eerste indruk was echt geweldig. Eerst hoge duinen en daarna een super mooie zee met hoge golven.
Ik keek serieus echt mijn ogen uit, ik kom normaal ook niet zo snel op stranden, dus voor mij was dit echt super om te zien. Dus natuurlijk ook lekker even wezen zwemmen bij de 2,5 meter hoge golven.
Heerlijk even afgekoeld en weggeblazen (door de golven) daar. Gelukkig viel het daar met de wind wel mee en werd je niet gezandstraald. 's Avonds nog lekker gegeten en feestje van iemand die jarig was.
Ik ben wel vaak in voor een feestje dus dat kwam wel goed uit!

Al met al gaat het leven hier prima. Het gaat goed en ben echt aan het genieten hier in Zuid-Afrika.
Mag ook wel na anderhalve maand hier te zijn. Het is tot nu toe al een hele ervaring en happening. Het is toch een hele goede keuze geweest om te gaan en om hier te blijven.
Dat is iets wat zeker is. Ohja ook kijken mensen mij nog steeds heel raar aan omdat ik mijn koffie zwart drink. Iedere Zuid-Afrikaan drinkt  zijn / haar koffie met melk en suiker.
Elke dag weer opnieuw weer dezelfde vraag waarom ik mijn koffie zwart drink. Ze snappen dat nog steeds niet hier. Nouja dit was het weer voor deze week en hoop de volgende week weer veel leuke dingen mee te maken en te doen!