Day 30 - 36 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 30 - 36 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 30 - 36

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

23 September 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal, eindelijk weer een verhaaltje uit PE. De vierde stageweek is best moeizaam verlopen.
Ik heb een aantal sessies gehad met de klant over de requirements etc, maar er gaan wat veranderingen optreden
dus gingen we aan die infrastructuur maar even werken voordat weer verder gepraat te hebben over de requirements.
Ik heb een boek van mijn stagebegeleider gekregen. het is ASP.NET 2.0 advanced controls uit 2005.
Ja je leest het goed, de versie die gepupliceerd is komt uit 2005 (!) Dus ik ben daar maar in begonnen
om de theorie van deze taal beter te gaan begrijpen. Dit gaat mij overigens best goed af, alleen wel een beetje jammer
van de verouderde tutorials.. Zo merk je toch dat het in 7 jaar behoorlijk verschillend kan zijn.
Ook dit is bijna allemaal goed gekomen en na een aantal dagen stage ben ik er al best een eindje mee.
Helaas weinig progress aan de requirements / database / model. Omdat dit de infrastructuur nu nog in volle gang is.
Oke nu weer genoeg over stage, ik heb er niet meer over te vertellen want zo super veel spannends heb ik daar niet gedaan.

Elke avond na stage werd er lekker gekookt (of pizza besteld) wat in mijn geval dus vaker was haha.
Gelukkig had ik uitgezocht dat er op verschillende zenders voetbal uitgezonden werd thuis.
Dit was wel heeeel nice natuurlijk, dus de wedstrijden Man United - Bay Leverkusen en Barca - Ajax mooi kunnen kijken.
Dit natuurlijk onder het genot van een lekker koud pilsje en een zak chips.
Ja af en toe heb ik het wel zwaar hier hoor. De werkweek was dus zeer prima!

De vrijdagavond (21 september 2013) was er ingepland dat iedereen mee zou gaan naar het festival, Earth Dance. Op dat moment kwamen wij erachter dat het 40 km richting jeffrey's bay was.
Dus de taxi zou hem sowieso niet meer worden en we hebben het festival maar opgeschoven naar zaterdag. Zaterdagmiddag weer lekker wat gedronken en gegeten bij de plaatse bar Finezz.
's Avonds was dan eindelijk het festival Earth Dance. Met 14 mensen en 3 auto's aangereden (voor de brabanders onder ons) naar het festival. Na 1,5 uur heenrijden hadden we het nog steeds niet gevonden.
Mensen vertelden dat de wegen redelijk gevaarlijk waren, maar dit had ik dus ook echt ondervonden.
Zonder het festival gezien te hebben, dat was wel jammer maar ik had het wel gehad daar in the middle of nowhere in het kleine sparkie.
Dus met iedereen toch maar naar huis gereden. Eenmaal thuis waren de huisgenoten en ik aan het twijfelen om nog naar een nederlandse houseparty te gaan.
Dit hebben we toch maar gedaan om de sfeer een beetje omhoog te houden. Op de houseparty nog lekker wat black rum gedronken en nieuwe nederlandse mensen ontmoet uit een ander huis.
Een aantal uurtjes later toch maar de taxi gebeld en op stap met een aantal huisgenoten en andere mensen.
Op stap was het een kroeg (Captain's) met alleen maar "black people". Wij waren met 15 mensen ongeveer de enige blanken in heel de kroeg.
Dit was echt heel grappig om te zien en wat kunnen die mensen dansen zeg. Zo is de avond toch omgetoverd met de status "kei gaaf".

Maandagochtend weer beginnen op stage, hopelijk met een week vol gezelligheid en progressie. Het blijft een verrassing wat ik deze week weer ga doen. Dit zal in het volgende verhaal wel weer komen.
Komend weekend is de volgende georganiseerde tour naar baviaanskloof. Uitkijkende naar het weekend dus :)

  • 23 September 2013 - 11:04

    Stijn:

    Klinkt prima uit te houden daar. ik ben met mijn stage ook lekker bezig. maar het is daar wel een mooi avontuur zo te lezen en t lijkt er haast op dat je je daar wel goed vermaakt :P
    de verhalen worden wel steeds langer he :P nouja, veel succes en vooral veel plezier daar!

    Groete van je (schone) broer!

Tags: stage, chillen, PE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 9861

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Port Elizabeth (Zuid-Afrika)

Landen bezocht: