Day 23 - 29 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 23 - 29 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 23 - 29

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

15 September 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

De derde stageweek is sinds vrijdagmiddag een feit, op stage is het echt super leuk. Veel nieuwe mensen ontmoet en hele serieuze, maar ook leuke dingen gedaan.
Elke dag gewoon stage gelopen van 8 tot half 5. Deze dagen veel geprogrammeerd en veel geleerd over de interne werking van het bedrijf (om het maar even in het nederlands te zeggen)
Ik heb een aantal dagen op kantoor gezeten en een aantal halve dagen in PE rondgereden naar klanten. Dit was ook echt een super leuke ervaring en ik hoop dat ik ook wel vaker meemag.
Het opstaan (6.30 elke werkdag) gaat me nog redelijk goed af, mijn uren zijn prima en gaan ook vaak wel snel voorbij.
Op stage ben ik al wel helemaal gewend en heb ik echt super leuke collega's / begeleiders. Heel veel zin om weer door te gaan programmeren in C# en ASP.NET.
Dit zijn wel relatief nieuwe talen voor mij dus ook een hele goede uitdaging om hiermee aan de slag te gaan.
De vrijdag heb ik ook wat meetings bijgewoond en ben ik bij de African University geweest. Dit was echt heel erg mooi om te zien.
De school was heel mooi (beetje tussen de bossen) en er waren allemaal activiteiten te doen, helaas was ik er voor werk dus daar heb ik niet zo heel veel van meegekregen.
Sommige mensen keken mij wel heel raar aan op de university haha, dit was wel een grappig gezicht.
Na een drukke vrijdag (ja ik heb serieus een drukke vrijdag gehad, maar wel heel erg leuk) was het om 15:30 eindelijk tijd om naar huis te gaan!
Eindelijk was het dan weekend, nog even lekker bij het zwembad gelegen en wat gedronken (alcohol natuurlijk) en om 17:00 werden wij alweer opgehaald voor de township tour.
Dit was de eerste georganiseerde tour waarbij ik mee ben gegaan. In het begin was het wel spannend omdat we niet wisten wat we ervan moesten verwachten.
Eenmaal aangekomen kregen we uitleg van de "prof" en nadat hij uitgepraat was gingen we met de hele groep door de township lopen zo'n 1,5 uur.
De camera's mochten mee en het was allemaal veilig. De foto's staan inmiddels ook al even op facebook.
Het was best heftig om dit allemaal te zien en hoe de mensen hier leven met vrijwel niks. Electriciteit, stromend water etc is er allemaal wel.
Er is zeker daar geen overbodige luxe. Dit was in het begin wel even moeilijk om te zien, maar het was ook wel heel erg leuk om het mee te maken.
Na 1,5 uur ongeveer zijn we bij de kroeg beland in de township, "chilleks" genaamd. Hier hebben we lekker een drankje gedaan.
Die avond zijn wij (ongeveer 20 personen) uitgenodigd bij het huis van de "prof" om daar te komen eten.
Eerst was er een lekker spinachsoup met overheerlijk gebakken brood. Hier mochten wij helaas het recept niet van hebben.
Daarna maispuree, wortels en een goed stuk vlees. Overheerlijk gegeten dus!
Tijdens de heerlijke maaltijd was natuurlijk eerst de aandacht op het eten, maar daarna hoorde we allemaal trommels en gefluit buiten.
Toen ben ik uiteindelijk maar even buiten gaan kijken of er iets te zien was.
En ja hoor een leuke afrikaanse dansgroep die kwamen dansen voor ons. Dit was echt gaaf om te zien. (Hier kunnen de nederlanders nog wat van leren)
Na de leuke dans en het eten zijn we weer terug naar de kroeg gelopen om verder te dansen en te feesten. Rond een uurtje of elf werden wij met een volle buik thuisgebracht en lekker gaan slapen.
De zaterdag was ook echt een hele leuke dag, 's middags hebben we twee verjaardagen opnieuw gevierd omdat deze niet zo super (zacht uitgedrukt) goed gevierd waren door het auto ongeluk.
Dit hebben wij dus vandaag opnieuw gedaan. De start was een high-tea met overheerlijke cupcakes, apfelstrudel etc.
Later op die middag zijn we gaan bowlen bij de plaatselijke bowlingcenter voor 35 Rand (iets minder dan 3 euro). Echt geen geld natuurlijk!
Dit was ook echt super leuk. Maar het allerleukste vond ik nog naar de zaterdag toe leven, het was natuurlijk een verrassing voor de birthday girl wat we gingen doen, dus wij als groep lekker gaan pesten
dat iedereen mee ging bungee jumpen / skydiven o.i.d. haha, ik ben er nog heel van afgekomen gelukkig.
Zaterdagavond hebben wij als groep weer een braai georganiseerd, dit was echt super gaaf weer. Lekker eten, leuke mensen, muziek etc.
Dus van de weekenden ben ik zeker aan het genieten hier in Zuid-Afrika.
Vandaag een aantal uurtjes op het strand doorgebracht, maar het waait nogal hard hier in de windy city dus dat was geen groot succes.
Verder mijn laatste dag weekend heerlijk rustig aan gedaan met de huisgenoten.
Maandag ga ik echt starten met "de big product" op stage. Hier heb ik dus in totaal 4 maanden de tijd voor (min vakantie) om dit tot een goed einde te brengen.
Hier heb ik heel veel zin, ik kijk er naar uit om weer te gaan beginnen!
Sorry voor dit lange verhaal dit keer, maar ik had veel te vertellen en veel leuke dingen gezien / meegemaakt.


Tot het volgende verhaal.

  • 19 September 2013 - 01:48

    Attie:

    Hoi beste Stefan,
    Vind het zo fijn om te horen dat je het goed maakt.
    Je krijgt zoveel indrukken te verwerken en verschillende leefpatronen,
    Hoop dat de stage naar tevredenheid zal verlopen.
    Leuk om zoveel verschillende mensen te mogen leren kennen.
    Lekker gezamenlijk eten is natuurlijk heel gezellig en daardoor leer je elkaar beter kennen.
    Uit je verhaal kan ik opmaken dat je het reuze naar je zin hebt!
    Voor je het weet zijn de maanden zo voorbij.
    Geniet met volle tuigen.
    Ik wens je veel plezier.

    Lieve groetjes.

Tags: township, stage, life

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 9848

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Port Elizabeth (Zuid-Afrika)

Landen bezocht: