Day 65 - 71 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 65 - 71 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 65 - 71

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

28 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Op maandag was de start van mijn negende stageweek en mijn tiende week uit huis. Best wel raar eigenlijk als je er zo over nadenkt, 10 van de 23 weken in totaal.
De helft van het grote avontuur komt al een beetje in zicht, bij 11,5 weken is dat zover. Wat op dit moment al best wel dichtbij komt.
Op maandag wat extra mockups designed en wat algoritmes in elkaar gezet voor het programma. Dit ging toch best wel moeizaam want internet werkte deze dag echt voor geen meter.
Ik zal wel weer blij zijn als ik een keer fatsoenlijk werkend internet heb, het gaat allemaal zo sloom hier daar moet ik nog steeds wel aan wennen helaas.
Het is echt zo frustrerend als je iets wilt doen, maar dat je t gewoon niet kan omdat internet / programma niet werkt pff. Dat heb ik bijna de hele dag vandaag ervaren.
Zo merk je ook maar weer hoe afhankelijk je bent van andere componenten. Deze dag komt in de boeken als een van de weinig klote werkdagen.

Dinsdag precies hetzelfde, alles begon al heel sloom met werken en internetverbinding was heel slecht, dus dit beloofde ook alweer een heel erg vermoeiende en frustrerende dag te worden.
Gelukkig hadden we wat lekkers voor bij de lunch met een aantal gezellige collega's. Opzich nog wel redelijk wat dingetjes kunnen programmeren (met veel frustratie).
Maar soms helpt het ook wel om even lekker een muziekje op te doen en proberen door te gaan. Zeker in de wat mindere dagen. Elke dag is het maar weer bikkelen en doorgaan.
Zoals ik vaker heb gedaan de laatste twee maanden hier in Zuid-Afrika, dus ik weet onderhand wel hoe dat moet. Soms zie je helaas door de bomen het bos niet meer,
dit komt ook mede door de andere culturen / leefomgeving. Het grote verschil wat hier is ontstaan komt er een beetje uit op meerdere fronten. Een dipje zat er al wel een beetje aan te komen,
maar toch was die er ook echt deze dagen helaas. Zo snel mogelijk proberen uit zien te komen dus en weer gaan genieten van het leven hier! Makkelijker gezegd dan gedaan :(
Gelukkig heb ik wel steun van thuis, collega's en huisgenoten die mij proberen wat vrolijker te maken deze dagen. Hopen dat ik snel van deze rare gedachte af ben
en het snel even allemaal weer op ga pakken in plaats van te piekeren.

Woensdag ging op het werk al iets beter, redelijk wat progress gemaakt. Nieuwe mockups gemaakt, een beetje aan de database gewerkt. Helaas ging het nog wel redelijk moeizaam,
maar dat is dan zo. Lekker muziek in en en nieuwe dingen uitproberen en leren. Er zijn ook nog positieve dingen aan deze dag haha! Het zal vast allemaal goed gaan komen.
Ik zal de knop om moeten gaan zeggen en door moeten gaan nu!

De donderdag, het is 24 oktober 2013 vandaag. De laatste dag voor mij deze week, want vrijdagochtend een lekker weekendje weg met huisgenoten + begeleiding van 4exchange.
Deze dag op stage een aantal UI changes gedaan voor de website, dit is voor een aantal componenten nog redelijk "fancy" gelukt. Ik ben trots op mezelf al zeg ik het zelf.
Toen was het alweer half 5, een huigenoot kwam mij ophalen en toen was het dus weekend op donderdagmiddag. Dat was wel even een lekker gevoel, weekend op donderdag. Dat had ik nog niet meegemaakt.
Opeens kreeg ik een belletje op skype, papa en mama belden! Dit keer ook alleen papa en mama omdat mijn zussie ook voor een aantal weken niet thuis.
Nog even met mijn ouders bijgekletst en lekker lopen dollen met hun. Zo kan het toch ook leuk zijn om aan de andere kant van de wereld te zijn.
Zo merk je ook hoeveel je om andere mensen kan geven. Dat is ook wel een heel fijn gevoel in mindere tijden! Fijn dat mensen je vrolijk kunnen maken in mindere tijden.
Ook was er nog een houseparty vanavond ergens in de buurt, daar ben ik met een huisgenootje ook nog even naartoe geweest, was erg gezellig! Toch maar niet te laat gemaakt
want de volgende dag staat er weer een weekendje weg voor de deur. Soms zijn er inderdaad ook zeker leuke dingen, dat geef ik zeker toe..

Vrijdagochtend vroeg het bedje uit en spullen inpakken voor een heel weekend hogsback (vrijdagochtend weg en zondagavond thuis). 's Ochtends de plekken in de auto verdeeld en weggreden naar hogsback.
Dit gebied is een groot bos met een aantal watervallen. Eindelijk wat meer van het binnenland van het mooie Zuid-Afrika bekijken. Ik was heel benieuwd wat ik te zien zou krijgen voordat we met een grote groep vertrokken.
In PE regende het al, dus dat beloofde voor hogsback ook niet veel goeds.. De heenweg reed ik niet, dus lekker voor in de auto met een muziekje chillen en van het mooie gebied genieten.
De eerste grote stad was Grahamstown, hier zijn we een paar minuten gestopt bij een tankstation en toen de weg vervolgd richting Hogsback. Met een gezellige rit rond een uurtje of 2 aangekomen bij de backpackers.
Gelukkig was het droog en mooi weer. Oh nee grapje het regende heel erg hard toen we aankwamen.. Dit was echt zonde en ik zag de "bui" al hangen.
Met stromende regen alle spullen uit de auto en een bedje uitzoeken voor twee nachtjes. Dit was allemaal redelijk snel gelukt, nog even gechilled totdat de lunch werd geserveerd.
Broodje hotdog was het deze middag, prima te doen dus! Nadat ik de lunch naar binnen had gewerkt was het wachten totdat het een beetje minder hard ging regenen.
Ja dat deed het dus al heel de dag, en niet zo'n bietje ook nie. Toen de regen bijna weg was, zijn we toch maar op pad gegaan om te gaan hiken. "The big tree" route was het voor deze dag.
Dit betekende een ronde door de bossen waarbij we de grote boom tegen gaan komen. In het begin miezerde het gelukkig alleen een beetje, maar na een uurtje kwam het weer met bakken uit de lucht vallen.
Ik was zeik en zeik nat na de hike van 2.5 uur. Gelukkig was ik toch nog wel in staat om er redelijke mooie foto's te maken tijdens de wandeling.
Op een gegeven moment was het echt niet meer leuk, de regen en modder zat serieus overal, dat was echt wel een beetje minder. Toen moesten we nog een half uurtje wandelen door de bossen.
Maar ook had het in mijn ogen wel iets, lekker door de modder en de regen haha, ook al was het enige uitzicht je eigen schoenen want als je een kleine misstap maakte lag je dus plat op je gezicht in de modder.
Gelukkig is dat dus helemaal niet gebeurd. Na het hiken en eindelijk terug bij de backpackers was het tijd voor een warme en lange dus en afwachten wat te avond ons zou brengen.

Toen de avond gevallen was rond een uurtje of 7 gingen we met iedereen naar de bar, daar werd het avondeten geserveerd. Spicy kip mijn rijst, pff die was wel echt heel heet. In Zuid-Afrika weten ze wel hoe ze dat moeten klaarmaken.
Het was best wel lekker maar voor mij veel te heet. Na het eten lekker bij de bar blijven hangen en lekker wat biertjes/shotjes doen. Ook om 00:00 die dag (dus op 26 oktober) was een huisgenoot en een begeleider jarig.
Dus dit was nog een extra reden om nog lekker even een drankje te blijven doen bij de bar met een muziekje erbij. Ook dus wat lekkere gratis shotjes van de barman omdat er een verjaardag was.
De verjaardag van een huisgenote dus mooi ingeluid met een feestje! :)
Rond een uurtje of half 2 toch maar gezegd dat ik graag wilde gaan slapen omdat ik er toch wel redelijk op tijd uit moest voor de volgende dag.

Zaterdagochtend lekker ontbijtje gehad wat al klaar stond. Ohja toen ik wakker werd en naar buiten keek ALWEER regen. Dit had ik aan de ene kant wel verwacht maar baalde er wel van.
Toch maar hopende dat het in de middag iets op zou klaren en dat er toch nog een mooi watervalletje gevonden kon worden. Nou de waterval was er zeker, de zaterdagmiddag klaarde het eventjes op en toen zijn we met een groepje naar de waterval gelopen.
De zogeten "Madonna Childs Waterfall" was degene waar we heen zijn geweest. Ik keek serieus mijn ogen uit, na een hike van een half uurtje kwamen we onderaan deze ongelofelijke waterval uit.
Heel erg veel foto's gemaakt op deze dag en bij de waterval, dit wilde ik natuurlijk echt niet missen. Een aantal van deze foto's zijn terug te vinden op mijn facebook pagina.
Rond een uurtje of 2 was het wel weer tijd voor een biertje bij de bar, terwijl alle meiden naar een dorpje waren zaten de mannen lekker een pilsje te drinken op deze redelijk regenachtige dag.
Toen zag ik opeens een briefje hangen dat ze bij de bar ook bordspellen hadden liggen, dus was het tijd voor een potje scrabble. Ik heb me tijdens een aantal potjes helemaaal kapot gelachen haha.
Ik had niet verwacht dat scrabble toch nog zo verschrikkelijk leuk kon zijn hahaha. Na een aantal uurtjes dit spel had ik er ook wel een beetje genoeg van, gelukkig was het ook bijna etenstijd.
Deze avond stond er spaghetti bolognese op de lijst, daar zeg ik al helemaal geen nee tegen zoals heel veel mensen al wel van mij weten.

Omdat ik 's middags al redelijk wat gedronken had besloot ik 's avonds toch maar niet te veel gaan drinken, wilde niet weer zo'n situatie als een paar weken terug.
Deze avond door een goed idee van andere huisgenoten om het spel "weerwolven van wakkerdam" te gaan spelen. Dit spelde kende ik nog een beetje omdat ik het een aantal jaar geleden met mijn zus en vrienden heb gespeeld.
Heel de avond dus veel gezelligheid met het spelletje weerwolven en toch maar voor gekozen om redelijk vroeg (uurtje of 12) mijn bed in te springen. Zaterdagnacht is in Nederland te klok verzet, maar in Zuid-Afrika doen ze daar niet aan.
Degene die dit lezen zullen dit dan vanaf nu weten dat ik hier 1 uur voorloop op de Nederlanders.

Zondagochtend zou er eigenlijk een groep gaan abseilen, ik zou voor die dag fotograaf spelen. Helaas kregen die personen te horen dat de opzet al overstroomd was en dat er dus niet geabseild kon worden. Dit was best wel zonde.
Als alternatief (met wat twijfels) toch er maar voor gekozen om met de gids de "kettlespout" waterval te gaan bekijken met een tour van ongeveer 2.5 uur.
Het was redelijk mooi weer, af en toe wat motregen maar over het algemeen toch wel zon. Gelukkig de goede keuze gemaakt om op pad te gaan naar de andere waterval.
Deze waterval was ook echt super mooi en hoog. Het was mogelijk om een meter of 500 naar beneden te kijken vanuit de waterval, echt super gaaf om te zien!
Na de tour nog lekker wat gegeten bij de bar en toen maar richting huis gereden met de groep. Lekker muziekje aan en knallen maar.

Al met al toch wel een goed weekend gehad in mijn ogen, alleen de vele regenval was wel heel erg jamnmer. Het had nog veel en veel beter kunnen zijn dit weekend!
Maarja niet alles kan altijd meezitten, dat weet ik onderhand. Nee ik heb een prima weekend gehad, ook al had ik het anders verwacht.
Week 10 in Zuid-Afrika is dus officieel een feit en maandag zal ik gewoon weer flink aan de bak moeten.

Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van dit soms langdradige verhaal.

Volgend weekend zijn er een aantal super leuke en spannende dingen, dus blijf alert!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 9873

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Port Elizabeth (Zuid-Afrika)

Landen bezocht: