Day 156 - 161 The last week and final countdown! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 156 - 161 The last week and final countdown! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 156 - 161 The last week and final countdown!

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

25 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Dit zal mijn laatste blog worden die ik in zuid-afrika zal gaan schrijven
Maandag was het ook er maar weer even volle bak ertegenaan. De allerlaaste week van dit prachtige avontuur is aangebroken en er zijn dus nog maar 6 dagen te gaan
voordat ik alweer terugvlieg naar het koude kikkerlandje. Vandaag erg veel gedaan aan het verslag, mijn stageverslag om precies te zijn. Dat moet natuurlijk ook af
in deze week en opgestuurd worden naar mijn bedrijfsbegeleider en begeleidend docent. Ook in het avond zal er gewoon nog even doorgebikkeld moeten worden om het
allemaal positief en goed af te ronden. Het zal vast wel lukken, het ziet er wel allemaal positief uit ondanks dat de stress toch wel redelijk toeneemt op deze dag.
In de avond ook nog even doorgebikkeld aan mijn verslag en programma, toen had ik er wel weer even genoeg van. Goed mijn nachtrust pakken en dan de volgende dag weer
gaan overleven met documenteren / programmeren.

Op dinsdag stond de deadline van het stageverslag voor mijn bedrijfsbegeleider. Gelukkig op tijd en (in mijn ogen) wel redelijk van goede kwaliteit voor een derdejaars
student die stage aan het lopen is in een vreemd land. Alle documentatie die ik dus gedaan heb is in het engels geschreven. Stiekem best wel een beetje trots op mijzelf.
Maargoed ook mijn bedrijfsbegeleider vond het niet verkeerd op wat spellingsfouten na. Dus dat klonk allemaal wel redelijk positief. Nadat het verslag dus was ingeleverd
bij mijn stagedocent was het dus weer tijd om aan mijn programma te werken. Zullen vast wel wat bugs blijven zitten maar het einde is toch wel redelijk in zicht.
Het is na deze dag nog 4 dagen voordat ik naar huis vlieg en dus nog 3 dagen stage. Wat vliegt de tijd voorbij en wat zijn deze 5.5 maand toch voorbijgevlogen.
In de avond nog lekker chinees gegeten, potje fifa gedaan (zoals het hoort, daar ga ik hier ook gewoon mee door) en mijn goede nachtrust weer gepakt.

Woensdag was er dus wel redelijk wat bijzonder, mijn lieve zus werd 22 op deze dag, dus naar aanleiding van dit had ik dus een kaartje naar haar gestuurd om haar te verrassen
voor haar verjaardag. Nou gelukkig is dat wel gelukt. Vandaag was het de dag van de eindbeoordeling door mijn stagebegeleider. Ik wist wel dat het redelijk goed zou komen
maar toch was het wel spannend. In het begin was er dus een klein misverstandje (ze kennen de punten hier niet zo goed net zoals in nederland) dus ik kreeg in de beoordeling een paar
onvoldoendes naar mijn schoot geworpen. Hier schrok ik dus eigenlijk best wel van en ik ging erachter aan. Nadat ik dat liet zien begon het licht te branden en kreeg ik
een goede beoordeling met alleen maar ruim voldoendes en goedjes. Kijk daar kwam ik voor. Gelukkig konden we er nog wel even om lachen.
In de avond was het al tijd om van de eerste echt afscheid te gaan nemen. Uiteten met een vriendin uit Zuid-Afrika die ik dus de komende tijd niet meer in het echt zal zien.
Dit was ook niet echt heel erg makkelijk, ik ben benieuwd wat er allemaal nog gaat komen als ik dat al niet leuk vond. We zullen het allemaal gaan zien de komende dagen.

De donderdag verliep toch wel redelijk stressvol, internet dat niet goed werkte en de tijd die begint te dringen. Ik heb wel al een ruimvoldoende beoordeling maar het programma
zal ook in het algemeen goed moeten gaan werken. Daar ging ik dus vandaag voor en flink! Uitendelijk toch nog flink wat progress gedraaid op deze dag maar nog niet alles
wat ik eigenlijk wilde. In de avond zou het beerpong eigenlijk weer beginnen, helaas kregen wij het berichtje te horen dat mijn laatste beerpong dus niet doorging..
Heel erg zonde en baalde hier best wel van. Maargoed dit was best een redelijk mooi moment om nog eventjes aan mijn programma te werken. Daarna nog wel even wat
biertjes gedronken en nieuwe huisgenoten ontvangen. Ook op donderdag toch nog een gezellige avond gehad.

Vandaag was het zover, het moment van de waarheid en de eindpresentatie van mijn programma. In de ochtend nog even flink bikkelen om nog even een paar componenten aan de praat
te krijgen. Ik hoop dat het na de presentatie allemaal goed is en we het gewoon positief kunnen afsluiten, ondanks alle bugs die in het programma zitten. Maar ach we zien het
allemaal wel. Na een spannende anderhalf uur was mijn presenteren als "Ruim voldoende" verklaard! Nou nu was dus mijn leven zowat compleet hier, echt geweldig om dat te
horen en dat moest gevierd worden. 's Middags al mijn koffer ingepakt en nog even lekker gezwommen in het zwembad in de achtertuin. Aaahh ik ga echt alles missen
van dit prachtige land. Ik heb een ongelofelijke tijd gehad hier en de tijd is wel veelste snel gegaan. 's Avonds nog de laatste avondmaal in zuid-afrika gehad
en in de avond nog even lekker dansjes en drankjes gedaan met iedereen voor voorlopig de laatste keer. Ik ga jullie missen jongens!!

Na een avondje stappen is het altijd moeilijk om je bed uit te komen, maar dit was het helemaal waard. Een hele gezellige avond gehad om het af te sluiten. Zo nu ook weer
mijn koffer dichtgegooid en nog een keer gewogen. Ik ben er eigenlijk niet klaar voor maar toch ook wel. Mijn tijd is nu toch echt gekomen (met een kleine helaas)
De laatste uren nog even afscheid nemen van iedereen en dan is het hop naar het vliegveld.

Ik wil iedereen bedanken die dit mogelijk heeft gemaakt voor mij en in zuid-afrika zelf. Ik heb de tijd van mijn leven + ervaring gehad!
Bedankt allemaal, en voor degene in nederland : Tot snel allemaal!

Groetjes and goodbye!

Stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1786
Totaal aantal bezoekers 9840

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Port Elizabeth (Zuid-Afrika)

Landen bezocht: