Day 142 - 155 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 142 - 155 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 142 - 155

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

19 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Daar zijn we weer, met een van de laatste verhaaltjes van dit blog. Dit keer wat over een langere tijd in plaats van over 1 week.
Dit met de reden omdat de week van 6 tm 12 januari niet echt heel veel boeiends is gebeurd, dat het normale leventje gewoon weer is begonnen.
Ook ben ik sinds deze tijd weer op stage en zijn mijn laatste drie weken ingegaan. In die week dus weer opgestart met werken en het "normale" leventje in Zuid-Afrika.
Helaas was het weer er niet echt naar om te zwemmen of iets dergelijks maar gelukkig was het wel goed warm! Dus heel veel te klagen had ik eigenlijk niet.
Verder in de avond nog lekker gekookt, filmpjes gekeken en gebowled. Donderdag nog naar de club geweest met een aantal huisgenoten, dit was erg gezellig.
Al met al een prima weekje gehad in begin januari.

In het weekend nog wat cadeaus gehaald voor thuis en nog lekker genoten van het mooie weer voor de laatste weken. Thuis ga ik de kou weer trotseren.
Van elke dag ben ik aan het genieten hier! 's Ochtends lekker ontbijten aan zee, beetje bijbruinen en dat soort dingen. Een heel rustig en goed weekend gehad.
Ook vrij weinig meegemaakt hier deze dagen. Het aftellen is serieus wel begonnen. Aan het einde van deze week is het nog welgeteld 13 (!) hele dagen.

Na dat fijne weekendje stond het werk weer voor de deur, toen begon het besef pas te komen. Ik heb nog 10 werkdagen om alles af te maken en online te zetten.
Hmmm dat was even het schrikmomentje, maar niet getreurd ik ga ervoor bikkelen en het zal ook vast wel goed komen! "No stress" is het motto hier in Zuid-Afrika.
Na dit momentje een aantal dagen dus flink aan de slag gegaan aan mijn programma, even nog een extra planning gemaakt om mijzelf ook te stimuleren.
Ook is het elke dag weer de dagen aftellen.

Ergens in mij zit er wel een dubbel gevoel over dit. Ik weet zeker dat ik het ook hier vreselijk ga missen maar het is ook zowat wel de tijd om naar huis te gaan.
Op dinsdag kwamen de ouders van de vriend van mijn zus naar PE. Ik heb een ochtendje met hun gelunched en bijgekletst. Dit was echt heel gezellig om zo wat
bekende gezichten te zien in een vreemd land. Ik heb ze een stukje van de stad laten zien en wat informatie gegeven.

Op vrijdag een dagje aan mijn schoolverslag gewerkt, dat moet natuurlijk ook gebeuren, die deadline staat op 22 januari dus dat begint ook alweer een beetje te dringen.
Gelukkig is dat niet zo denderend veel maargoed het mag niet blijven liggen. Nog even bikkelen voor de laatste loodjes, die zijn meestal het zwaarst zeggen ze toch altijd?!
Naja daar ga ik dan maar van uit. Nog een weekje knallen en dan is het over met de pret. Toch voel ik de stress wel een beetje komen hoor. Maar uiteindelijk komt
alles gewoon goed! Vrijdagavond hadden wij weer een klein feestje, het laatste echte feest voor mij. Toch wel erg gezellig gehad met de mensen die er waren haha.
Een goed laatste feestje gehad dat zeker!

De zaterdag dus maar lekker rustig aan gedaan, even bij het zwembad gelegen en dus nog een beetje gaan bijbruinen voordat ik naar nederland kom. Deze dag ook nog
zieke pinguins gezien in een klein resortje waar ze verzorgd worden en later weer de weide wereld in worden gegooid. Dat was wel leuk om nog eventjes te zien.
Verder nog een mooi gebied gezien aan het uiteinde van PE met mooie stranden en bergen. 's Avonds nog lekker uitgegeten voor het laatste avond van een huisgenootje
en redelijk op het bedje in deze dag. Het was wel weer even nodig om goed uit te gaan rusten.

De laatste dag van het weekend is er alweer. Dat betekent dat ik over 6 hele dagen naar huis vlieg. Eerst naar Joburg en daarna naar Frankfurt waar dan (als het goed is)
mijn gezinnetje mij staat op te wachten. In ieder geval daar ga ik vanuit haha. Op deze dag nog even naar het marktje geweest en de aller aller allerlaatste cadeaus
gekocht voor mijn gezinnetje. Vanavond zullen er nog wat boodschappen gedaan worden voor de volgende week en over een paar dagen zit het er serieus al op.
Dan ga ik weer terug naar het koude kikkerlandje. Ik kijk er wel naar uit om mijn gewone leventje weer op te pakken, ook al heb ik hier echt de tijd van mijn leven gehad!

Groetjes en bedankt voor het lezen!

Stefan

  • 21 Januari 2014 - 20:56

    Papa En Mama:

    natuurlijk staan we op tijd in frankfurt op je te wachten.
    alvast een goede terugreis, we zullen je volgen via flightaware.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 9841

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Port Elizabeth (Zuid-Afrika)

Landen bezocht: