Day 129 - 141 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 129 - 141 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 129 - 141

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

10 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo Allemaal,

Sorry voor het wat langer wachten op een verhaaltje, dit komt door de vakantie die wij hebben gehad.
Ik heb niet heel veel tijd gehad om er op tijd een blog over te schrijven, maar beter laat dan nooit!

Vandaag was het dinsdag 24 december 2013, kerstavond om het wat makkelijker te zeggen. In de middag een
heerlijk dagje strand gehad bij sardinia bay, nog goed verbrand daar met het lekker weer en wat was het warm zeg. In de avond niet echt heel veel speciaals gedaan,
lekker gegeten en nog even met een drankje in het zwembad gezeten en kaarslichtjes. Daarna traditioneel nog even de film "Home alone" gekeken en toch redelijk op tijd het bedje in.
Ik was toch wel erg moe na deze dag.
De eerste kerstdag had ik helemaal niet het gevoel dat het kerstmis was. Het was 25 graden, het water in het zwembad was warm en het was tijd om weer lekker bruin te gaan bakken.
In de avond gingen we met een man of 10 lekker koken en eten voor eerste kerstdag. Op het menu stond een lekker soepje en als hoofdgerecht nacho's, kip en struisvogel.
Dit was gelukkig allemaal lekker en goed gegaan. Daarna kwam het toetje, lekkere kleine dessert dingetjes op tafel en smullen maar.
In de avond nog een spelletje gedaan om de avond goed af te sluiten.

Donderdag verder lekker uit proberen te rusten en een beetje door PE gereden en wat mooie plekjes opgezocht. Ook nog even lekker op het strand gelegen op tweede kerstdag.
Dit is voorlopig ook "once in a lifetime" dat dat gebeurd. 's Avonds nog gezellig gebraaid om van de tweede kerstdag ook een succes te maken. In de avond nog mijn tas ingepakt
want de roaptrip staat voor de deur. Een 8 daagse reis naar MosselBay en Plettenberg bay. Vrijdagochtend dus spullen in de auto geknald, muziekje aan en hop naar mosselbay!
Een gezellige trip gehad en eenmaal gekomen bij de backpackers kregen wij gelukkig een mooie kamer aangewezen! Dit was dus wel te doen voor drie nachten.
De eerste avond even lekker rustig aan gedaan, een potje gepooled en een drankje gedaan aan de bar.

Toen was het alweer zaterdag en de trip was dus goed en gezellig begonnen! 's Ochtends een lekker ontbijtje en in de middag begon de hike over de bergtoppen langs de zee.
Een hele fijne vibe heeft de stad mosselBay, dus lekker een paar km gewandeld en hele mooie uitzichten gezien. Ook was het weer echt heerlijk, de zomer zit wel in mijn bol hier in za.
In de avond nog lekker uiteten met mijn reisgenoten en nog een avondje bij de bar chillen om het goede leven te vieren! De volgende dag stond er een dagje Oudtshoorn op de planning.
Hier zijn watervallen en grotten te bekijken. Eerst zijn we naar de mooie waterval geweest en daarna zijn we de grotten in gegaan. Al met al dus een prima dagje
Oudtshoorn gehad en daar ook nog lekker een hapje gedaan! Dat was tevens ook alweer het "weekend" dus maar weer op naar de volgende week. De derde dag in Mossel Bay (en ook meteen de laatste hele dag)
zijn wij met leeuwen gaan lopen. Over een groot bergachtig landgoed met een gids lopen en foto's maken met die mooie beesten.

De volgende dag vroeg uitchecken en terugrijden naar plettenberg bay, het nature's valley om precies te zijn. Eenmaal aangekomen (op oudjaarsdag) bij het hostel
blijkt het een groot hippiefestijn te zijn. Dit was niet helemaal mijn ding maargoed maar gewoon even gaan genieten daar tussen de hippies. Even nog een mooie
wandeling maken langs de waterval en dan kan het nieuwjaarsfeestje beginnen! Eerst nog even een goed restaurant zoeken in plettenberg bay (wat nog aardig lastig was
omdat alles al zowat vol zat), toch nog een mooi restaurantje gevonden om goed te kunnen eten. Daarna naar het strand gegaan waar wij nieuwjaar hebben gevierd met een fles
champagne in de zee. Dat was dus ook echt "once in a lifetime". Na het strand nog tot in de vroege morgen doorgefeest in het hostel met alle hippies haha.
Dit was ook echt iets wat ik niet snel meer mee zal maken.

1 Januari dus lekker met een katertje opgestaan en er een heeeel rustig dagje van maken. Beetje lunchen bij een goed restaurantje want het ontbijt sprak wel voor zich
dat wij dit gingen overslaan. Verder vrij weinig speciaals gedaan, een beetje van mijn kater afkomen en weer naar plettenberg om een restaurantje voor in de avond te gaan zoeken.
Dit was nog een hele opgave en het was een pizzakraam geworden. Nou hier had ik wel vrede mee gelukkig. De volgende dag nadat alles weer lekker rustig was zijn wij gaan "Blackwater tuben"
wat een leuke raft moest voorstellen. Helaas was het vooral laag water zonder stroming. Je kreeg een band waar je in mocht gaan zitten en that's it. Gelukkig was er nog
wel een beetje uitdaging doordat er de mogelijk was om van een 8 meter hoge cliff te kunnen springen. Dit uiteraard nog gedaan. Over het algemeen dus veel lol gehad
met iedereen maar het tuben zelf viel wel een beetje tegen.

En toen was het alweer vrijdag, de vakantie zat er al weer bijna op.. Wat is dit vreselijk snel gegaan zeg. Vandaag weer iets wat ik nog nooit heb gedaan.
Wij gingen naar de "Lawnwood Snake Sanctuary" om onder andere slangen, apen en varanen te bekijken. Dit was erg leuk en de gids bracht het goed. Ook nog een paar
kleine en een grote albino python om mijn nek gehad. Dit was erg vet om dit te doen! Verder ook nog een stukje gewandeld op robberg. Het weer was overigens ook erg
goed! Op zaterdag stond een dagje Knysna gepland. Ook daar weer lekker gehiked, een km of 10 door de bossen. In de avond bij waterfront lekker wat gegeten en de avond spenderen
met een leuk spelletje. Op zondag ging er iemand van ons bungeejumpen en een aantal van ons gingen mee de brug op, inclusief ik. Toch maar weer een klein beetje de hoogte trotseren.

Ik kan mooi terugkijken op een goede vakantie! Toch staat ook het werk weer voor de deur helaas.
Het aftellen is begonnen en de laatste weken gaan van start.

Groetjes,

Stefan

• 10 Januari 2014 - 18:30

Toon En Anita:

Volgende week, meet and greet in Port Elizabeth!! Wij hebben er zin in!! Groetjes