Day 122 - 128 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 122 - 128 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 122 - 128

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

25 December 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het aftellen is begonnen, nog vier daagjes werken en dan is het alweer vakantie. Op maandag 16 december is de 18de week uit huis begonnen.
De tijd gaat echt vreselijk snel, het weer is mooi, het is warm en elke dag is het maar weer even genieten! Ook merk je heel erg goed dat het echt al december hier.
Iedereen is in een andere mood, niemand heeft zin meer om te werken en wil gewoon lekker vakantie. Eigenlijk is dat best wel gek maar zo is dat zo hier rond deze tijd.
Zelf ik moet er wel voor zorgen dat ik daar deze niet mee in word gesleept deze week voor dat ik ook eindelijk vakantie heb. Nog vier daagjes en dan kan ik dat ook
eindelijk zeggen. Ik kijk er wel heel erg naar uit om een keer goed uit te slapen en even niet aan werk / stage hoef te denken en alleen maar volle gas te gaan genieten!
's Avonds nog lekker gegeten en daarna nog even de kroeg in. Karaoke evening it is, lekker met een grote groep eventjes naar de pub. Nog even afteren bij de McDonalds
en dat was mijn dinsdag alweer.

Op woensdag gewoon weer naar stage, na deze dag nog twee dagen en dan eindelijk vakantieee! Maar eerst zal er nog gewerkt moeten worden natuurlijk.
Dat is zeker gebeurd want het ging wel goed met mijn programma dus ik had niet zo veel te klagen. Eigenlijk vrij weinig over te vertellen, tja de vakantie nadert
dus er zijn vrij weinig mensen nog op kantoor dus mocht ik ook iets eerder naar huis gelukkig, lekker gelunched nog en genieten van het mooie weer.
In de avond nog lekker gekookt en de avond goed afsluiten met een filmpje op de bank. Prima dus allemaal zeg ik zo net voordat de vakantie.

Donderdag was het dan zo ver, nog twee daagjes en dan zit het er zowat op, dan begint de vakantie, 2.5 week welgeteld. Deze dag dus ook nog even volle bak
gewerkt om het een beetje goed draaiende te houden. Dit is allemaal gelukt en dus ook een prima werkdag op donderdag gehad. Opeens hoorde ik (aan het einde van deze dag)
dat de office maar een paar uurtjes open is op vrijdag. Ik vond het dus onnodig om voor een uurtje of 2 / 3 naar stage te gaan omdat er dan klanten binnen lopen.
Ik dus even de baas lief aangekeken en gevraagd of ik de vrijdag dan mag skippen, nou gelukkig mocht ik dat en had ik dus donderdagmiddag VAKANTIE!!
Yesss ik was zo super blij, even niks aan mijn hoofd. Feesten, chillen en dat soort dingen jullie kennen het allemaal wel. Ook zat deze week het weer flink mee
met elke dag zon en nauwelijks regen. In de avond lekker op stap geweest om de vakantie goed in te luiden met huisgenoten en afrikaanse vrienden.
Wat een dikke avond was dit zeg, lekker gedanst en drankjes gedaan met iedereen. Het begin van de vakantie is een feit met een zeer succesvolle avond.

Als een roosje geslapen deze nacht en lekker tot een uurtje 10 want ik hoefde niet naar stage. Oh wat een heerlijk gevoel is dat zeg om je bed uit te gaan en meteen
het warme zwembad in te duiken. Ook een dag zonder zorgen want ik hoefde helemaal niks te doen. Wel wat minder nieuws is dat mijn telefoon het niet meer doet sinds deze dag
dus whatsappen zit er voor mij voorlopig niet in. Dus mocht je dit lezen en mij nodig hebben, ik heb nog facebook haha. Op vrijdagavond staat er ons laatste huisfeest gepland.
Het gaat een zieke banger worden deze avond dat weet ik zeker. Maar op deze dag gewoon lekker de hele dag aan het zwembad gelegen met een muziekje.
Bruin bakken gaat alweer de goede kant op, ik kan dat gelukkig nu vaker doen omdat ik elke dag lekker vrij ben. Ik ben er zo blij mee om even mijn rust te pakken, ik heb het echt nodig
na 16 weken meer dan 40 uur per week te maken. Het belooft een gruwelijk mooie avond te worden!

Het huisfeest was niet zo drukbezocht als de vorige maar het was heel erg gezellig met iedereen. Goede muziek, drank en veel gezelligheid! 's Avonds nog uit geweest
in dezelfde kroeg als gister. Lekker helemaal nergens aan denken en los gaan, wat een groot feest was het in deze kroeg! Ook de muziek was echt helemaal top.
Goeie house remixes en af en toe wat dubstep erdoorheen. Ohja ook kregen wij heel de avond gratis drankjes dus dat was ook alles behalve verkeerd. Daarna nog even
thuis een afterparty gehouden en rond een uurtje of 5 toch maar mijn lekkere bedje opgezocht.

Opeens werd ik wakker van de zon door mijn gordijnen, heerlijk gevoel was dat zo vroeg in de morgen. Dus snel bed uit en een lekkere duik in het zwembad nemen.
Ook nog eventjes het huis opgeruimd want het was mij weer een bende hiero na het feest. 's Middags mijn telefoon laten maken (hij laadde niet meer op dus hebben ze even
het pinnetje vernieuwd en toen deed ie het weer). De rest van de dag weer lekker gezwommen en bruin gebakken. Wat een super mooie zaterdag.
Het gaat ook alleen maar warmer en warmer worden deze tijd, het is nu nog goed uit te houden dus ik ben benieuwd of dat binnen nu en eind januari nog steeds zo is.

Op zondag was het weer precies hetzelfde als alle dagen ervoor. Lekker zonnetje, warm en dus helemaal genieten! Ook moesten er wat boodschappen gedaan worden voor kerstmis en eten.
De boodschappen duurde wel even maargoed, dan heb je ook wat. Verder lekker bruin proberen te worden bij het zwembad, filmpjes kijken en lekker eten. In de avond nog een
huisgenootje opgehaald van de office die terugkwam uit kaapstad. Dit was wel heel erg leuk weer een beetje company in het huis. Daarna nog lekker uitgegeten en een filmpje gekeken thuis.

Maandag was een dag dat het wat minder mooi weer was. Nog steeds wel gewoon warm maar tussendoor wat regen en heel de dag bewolkt. 's Ochtends gaan ontbijten bij een restaurantje
(wat overigens wel lang duurde omdat er iets met de keuken was) en 's middags nog even rustig chillen. Helaas was het weer er niet naar om naar het strand te gaan / te zwemmen.
Dit was verder dus een heel rustig dagje waarin verder niet echt heel veel gedaan is. 's Avonds weer nog een lekker filmpje gekeken en een pot voetbal.

Ook dit verslag is wat verlengd wegens de vakantie. Ik hoop dat jullie hiervan hebben genoten.

Groetjes,

Stefan

  • 25 December 2013 - 12:46

    Toon En Anita:

    Wat klinkt het toch allemaal aantrekkelijk daar.
    Heerlijk zonnetje, lekker zwembad, veel gezelligheid en nu lekker vakantie.
    Geniet er maar van en ook vor jou fijne Kerstdagen gewenst!!
    Groetjes uit Veldhoven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 9857

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage Port Elizabeth (Zuid-Afrika)

Landen bezocht: