Day 114 - 121 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu Day 114 - 121 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Stefan Pas - WaarBenJij.nu

Day 114 - 121

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

17 December 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het is alweer maandag, dus dat betekent dat er weer nieuwe week is aangebroken. In dit geval is het de zeventiende week uit huis alweer.
Wat gaat de tijd toch snel zeg. 9 december 2013 en 24 januari 2014 is mijn laatste stagedag. Ook heb ik hiertussenin vakantie!
Dus weer even lekker bikkelen op stage. De tijd dringt dus er zal flink gewerkt gaan worden. Helaas had ik op vandaag wat probleems met mijn eigen programma.
Elke keer reageerde het niet en viel het weer uit dus dat was wel een beetje minder. Ook met dit fijn werkend internet ging het wederom vandaag niet helemaal lekker.
Helaas de kleine planning niet gehaald, dan maar de planning aanpassen en doorgaan. Aan het einde van mijn werkdag nog even een paar huisgenoten opgehaald en
toen wat boodschapjes doen voor de hele week. Lekker spaghetti bolognese gegeten (mensen die mij goed kennen die weten wel waarom ik ook dit op mijn blog zet).
Nou dat is dus het eten waar je mij 's nachts voor wakker kan maken. Ik heb er ook hier van genoten onder het genot van een filmpje.

Na wat kleine nieuwe dingetjes uitgedacht te hebben was het weer tijd om nieuwe dingen te gaan implementeren. Dus oftwel mijn koffie, muziek en code.
Meer heb ik niet nodig op deze regenachtige en donkere dag in PE. Helaas is er voor elke dag regen voorspeld deze week dus ik ben benieuwd of het nog mooi gaat worden.
Vandaag weer lekker aan de slag met programmeren en kijken of ik er wat van kan bakken vandaag. 's Middags nog even lekker gelunched met collega's en
lekker verder geprogrammeerd met goede beats in mijn oren. Prima dagje dus op stage. 's Avonds was het weer tijd om weer even de bar in te duiken.
Gezellig een avondje naar barney's, op deze avond was er karaoke. Ik kan helemaal niet zingen dus dat heb ik maar overgeslagen.
Wel een hele gezellige avond gehad met een aantal huisgenoten.

De woensdagochtend was wel echt een dag die minder begon. In de ochtend kon ik echt mijn bed niet uitkomen en gruwelijk veel last van mijn keel en neus.
De hooikoorst en de keelpijn waren mijn grootste tegenstrijders van deze dag en wie weet nog voor hoe lang. Vandaag nog redelijk wel wat dingetjes kunnen doen
met programmeren ondanks dat ik mij niet helemaal lekker voelde. 's Middags voor mijn keel nog een mcFlurry gehaald en lekker in het zonnetje gelunched.
Het was een prachtige dag vandaag met veel zon en 25 graden. Best wel lekker eigenlijk zo'n weertje. Hier kan ik wel aan wennen.
's Avonds was het dan zo ver dat de champions league wedstrijd van milan - ajax plaatsvond. Helaas kwam dit niet op tv en toch wilde ik het wel graag zien.
Dus zijn we naar een pub gegaan, hebben we een aantal potjes gepooled en voetbal gekeken. Ook op woensdag heb ik mij dus goed vermaakt (ondanks dat ik mij
niet helemaal fit voelde). Ik hoop wel dat ik mij snel beter voel, dat mijn keelpijn over gaat en dat de medicijnen voor mijn hooikoorts snel gaan werken.

Vandaag is de dag prachtig begonnen met een lekker zonnetje, zo lekker naar buiten kijken tussendoor op kantoor om het mooie uitzicht te bewonderen.
Helaas voelde ik mij niet helemaal lekker (hoofdpijn, pijn aan mijn neus en flinke hooikoorts) Ik kon mij dus voor geen meter concentreren.
Rond een uurtje of 12 toch maar naar huis gegaan want het ging echt niet goed met mij. Hup naar huis, paracetamollen pakken en meteen te bed.
Lekker een paar uurtjes slapen. Hierna voelde ik mij nog niet helemaal beter maargoed. 's Avonds maar vroeg te bed en verder niet veel meer doen dus.
Een avondje dus lekker in mijn bedje doorgebracht, ook wel eens een keer lekker! Maargoed ziek zijn dus niet echt mijn ding, hopelijk gaat het op vrijdag beter dan.

Vrijdagochtend was het alleen maar erger. Mijn neus die helemaal dicht zat, ontstoken ogen en barstende koppijn. Dit was dus een dagje om thuis te blijven.
's Ochtends maar een appje gestuurd naar mijn bedrijfsbegeleidster en lekker nog even doorgeslapen. Nadat ik nog even goed heb geslapen ging het wel weer een
klein beetje beter. Het ging niet helemaal toppie maargoed, gelukkig ging het al iets beter met mij. 's Middags nog even boodschappen gedaan en een beetje rondgereden
in de auto. Het weer was verder prima en dus ook nog even lekker geslapen bij het zwembad om even goed bij te komen. In de avond nog een houseparty bij een anders huis
dus gelukkig was ik nog even onder de mensen deze dag. Even wat afleiding en weer gaan genieten. Het was tenslotte weekend! Dus nog een gezellig feestje gehad met redelijk wat mensen.

Toen was het weer tijd om mijn schoonheidsslaapje te gaan houden in mijn lekkere eigen bedje. Heerlijk geslapen en 's ochtends lekker een ontbijtje aan zee.
Het was 25 graden, velle zon en dus in discussie wat we zouden gaan doen. Toen zagen een paar huisgenoten dat er kayakkers in de zee bezig waren.
"Wij gaan dat ook doen" hoorde ik in een keer. Dus na het ontbijt toch maar naar de duikschool gelopen om kayakken te gaan huren.
Nou prima idee dus en we hebben een uurtje op zee doorgebracht. Redelijk wat golven en veel gezelligheid. Naderhand nog een ijsje gehaald en wat gedronken
bij een strandtentje in de buurt. Nou in mijn ogen was het een prima zaterdag tot nu toe. In de avond hadden wij een diner bij de stage van drie andere meiden,
het eten scheen best goed te zijn maar dat was het niet echt (om het maar even zachtjes uit te drukken), we hadden wel wat beter verwacht eigenlijk.
Er was wat muziek en mensen gingen dansen, het was niet een groot succes maar het was wel gezellig! 's Avonds nog even naar het casino geweest en dat was de zaterdagavond alweer.

Zondagochtend lekker ontbeten bij buenos en de dag dus goed beginnen! Op de planning stond eigenlijk dat wij met een groep naar jeffrey's bay zouden gaan.
Ik ben hier al eerder geweest maar zou leuk zijn geweest. Helaas was het iets te bewolkt om daar lekker op het strand te gaan liggen. Dus toen lekker even rond getourd in PE,
naar een nature reserve geweest. 's Middags lekker wezen quad biken. 300cc motoren en ik denk een snelheid bereikt van rond de 70 km/h daar in de bergen die af en toe
wel erg hoog waren hoor. Verder een prima dagje gehad, lekker nog wat drankjes gedaan, uitgegeten en nog op stap geweest in de zwarte kroeg. Mij hoor je dus niet klagen!

Maandag was het "Reconcilation day", wat het is ik heb geen flauw idee, maar ik weet wel dat ik nog een extra dag vrij ben. Lekker de dag brak beginnen in bedje,
helaas niet zo veel geslapen maargoed.. Dat is dan weer zo deze keer. Helaas wel redelijk brak maar niet meer echt ziek. Gelukkig was ik er heel blij mee.
Lekker in bedje liggen, filmpjes kijken en eventjes zwemmen met een graad of 25. 's Middags nog even lekker ijsjes gegeten, in de avond salade en nog een goed filmpje gekeken.
en een aantal leuke souvenirs gekocht alvast voor thuis.
's Savonds was de opening van het festival season. Nog even wat vuurwerk gezien en deze dag toch nog goed afgesloten. Ik heb toch wel een goed weekend gehad.

Op dinsdag is het weer gewoon stage, nog 4 dagen stage lopen en dan heb ik lekker vakantie! :)
Dat is iets waar ik wel heel erg naar uit kijk. Nog veel leuke dingen doen en genieten van het leven over hier.

Bedankt voor het lezen allemaal.

Groetjes,

Stefan

• 17 December 2013 - 08:29

Stijn:

hey Bro,

klinkt alsof je je nogsteeds niet verveeld en er nog genoeg nieuwe dingen zijn om iedere week nog nieuwe dingen te ontdekken. ik zag gister nog foto's van je Quad rijden op FB, super stoer, leuke dingen he? ook op stage gaat t goed lees ik zo, goed bezig! ik heb zelf uitstel gekregen tot 6 januari voor mn rapport en heb op de 21 januari mn presentatie, laten we hopen dak slaag. naja broertje, vermaak je nog maar even want zolang duurt het niet meer.

Groete!

(p.s. wat ben jij gemeen stefan, nu hebben die zielige honger kindjes in Afrika geen spaghetti meer :P)